سهواء

لعل لبت صهبای من / آن دل که بردی، باز ده

سهواء

لعل لبت صهبای من / آن دل که بردی، باز ده

افلا تتفکرون!؟

 - در فرهنگ ما ایرانی ها، صحبت در رابطه با معاشقه و روابط احساسی میان مرد و زن قبیح شمرده شده. تقبیحی که علت بسیاری از مشکلات جسمانی و روحانی ما انسان ها بحساب میاید.


 - در فرهنگ حوزه های علمیه ما، تمام مشکلات سطح جامعه امروزی و شکاف های دینی موجود، احکام طهارت و آب ها، سلسله روات احادیث و بحث هایی از این قبیل است. قرآن و نهج البلاغه کتاب هایی هستند که باید گوشه طاقچه خاک بخورند تا - زبانم لال - از قداستشان کاسته نشود!

تحقیق و پژوهش فلسفی و علمی در باب دین لزومی ندارد، و همانطور که میدانید دین ما اسلام است و اسلام از تسلیم می آید، و لذا کنکاش لازم نیست و بایستی هرچه خدا گفته است را با چشم و گوش بسته پذیرفت! افلا تتفکرون ها و تعقلون ها مربوط به همان قرآن است و بایستی همچون خود قرآن خاک بخورد! و البته گاهی نیز خوانده شود، نه بیشتر!

غرب، اسلام ندارد، مدت مدیدی راه های مختلفی را امتحان کرد و درنهایت به راهی رسید که سال هاست در پیش رویمان است، یعنی آنچه اسلام میگوید. اما ما بی راهه های غرب را جستجو میکنیم!


------------

س1: میبایست استراتژی های نوینی برای حوزه تعریف شود.

س2: مُبلّغین نیز روش تبلیغ در دنیای امروز را بیاموزند.




نظرات 15 + ارسال نظر
merka جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:41 ب.ظ

[گل]

عطیه جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:57 ب.ظ http://daqdaqeh.blogfa.com/

سلام

منم کاملا موافقم مخصوصا با چیزایی که از حوزه میشنوم و حوزویان

مسئولیت یک طلبه در این دوره و زمان خیلی بالاست خیلی...

ما بابت انتشار تشکر هم میکنیم فقط دانلود نشد چرا!؟

کلا برای این پستتون +لایک+

سلام
- طلبه ها مسئولیت بالایی دارن. یکی به این علت که شدیدا زیر نظر هستن.
- ان شا الله مفید باشه.
برای بنده دانلود میشه! دوباره امتحان کنین.

سپاس

سید حسین جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:49 ب.ظ

سلام

در مدارس شبه حوزه ، که معمولا دانشجویان میرند، یه کارایی داره صورت میگیره ، ولی حوزه علمیه ، حقیقتا هنوز در حال صرف ذهب و احکام آب قلیل سیر میکنند

انشالله که همین زودیا بـ کار شون بیاد

سلام
طلبه ای که دانشجو بوده بیشتر وخامت اوضاع رو درک میکنه تا طلبه ای که از ابتدا طلبه بوده.
فایل رو گوش کن، قطعا به کار خودت هم میاد.

ارکیده بانو شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:38 ق.ظ

من میدونم که در حال حاضر تغییرات چشمگیری تو حوزه ها که حالا نه اما در حوزویان داره اتفاق میفته

بایستی هرچه خدا گفته است را با چشم و گوش بسته پذیرفت!
با علا مت تعجب ینی چی؟نظر شماس یا اونها؟ درسته آیا یا غلط؟

منم اینجا دوستم شیرازیه:دی خیلی خوبن :دی

منظورتون چجور تغییرات چشمگیریِ؟
مردم با حوزویان در ارتباطن، نه با حوزه. حوزویان هم موثر از حوزه ان.

از قبل و بعد سخنم میتونین متوجه بشین که منظورم این بوده که صحبت اونهاست. بنده هم قبول ندارم. به همان دلیلی که بعدش آوردم. "افلا تتفکرون؟!"

افراد باصفایی ان، و البته اهل دل. :دی

زینب بانو یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:48 ب.ظ http://artnoos.blogfa.com/

حوزه علمیه در بحث تیلغ دینی خیلی ضعیف هست .. هنوز یاد نگرفتند با جوان های امرزو با زبان خودشون درباره دین حرف بزنند

سید حسین دوشنبه 8 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:12 ق.ظ

بابت سخنرانی ، ینی همون کلاس درس در واقع ، تشکر ...

فکر کنم هم کامل ضبط نشده بود

سلامت باشی

فایلی که من گوش دادم بنظر کامل میامد. حدودا یک ساعت و چهل دقیقه.

سحر جمعه 12 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:29 ق.ظ

اومدیم پیشاپیش عید رو تبریک بگیم
ان شالله به شادی وخوشی

عیدی !:بازی باپرزای فرش

عید شما هم مبارک.
محبت کردین:)

شماره حساب بدین! :دی
یاد دینا خانم افتادم.

سانست جمعه 12 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:58 ب.ظ

عیدتون مبارک آقا سید : )

عید شما هم مبارک:)

ارکیده بانو جمعه 12 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:42 ب.ظ

http://oghyanus.blogsky.com/1391/08/12/post-19/

باران شنبه 13 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:34 ب.ظ http://www.baran-s22.blogfa.com/

الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین والائمه المعصومین...

عید غدیر ،عید ولایت مبارکـــــ[گل]

الحمدالله...
عید ولایت بر شما هم مبارک :)

[ بدون نام ] دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:29 ب.ظ

دیدگاه من کو؟؟؟؟؟


عیبی نداره من از تلاش باز نمی ایستم !
دوباره سلام
عیدتون مباررررررک :)
اومده بودیم عید دیدنی تشریف نداشتین که!

سید از شیرینی دانشگاه و بستنی و شاندیز و کلی چیزا گذشتیم
این یه موردو نمشه

عیدیییی:D :)

کامنتی از شما نداشتم.

سلام
عید شما هم مبارک :)
خسته درسا نباشید.

خداروشکر که خودتون گذشتین :دی
شماره کارت بدین تا مثل سایرین کارت به کارت کنم :دی

[ بدون نام ] دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:30 ب.ظ

اسم نزده بودم؟

عطیه هستم خب:D

مثل همیشه خیر.

خوش اومدین.

عطیه چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 06:05 ب.ظ http://www.daqdaqeh.blogfa.com/

خصوصی میفرستم

میفرستما :| من عیدی میخوام عیدی سید یچیز دیگس :D

نگذشتم که :| مجبور شدم.. دیدم شما که به رو خودتون نمیارید ما خودمون از رو رفتیم !!

حس کردم ثبت نشده کامنتما!

ممنون:)
سلامت باشید
شما خسته نباشید تو شهر غریب

برادران اشرارو که اذیت نمیکنید:دی؟

همیشه که نه ! گاهی از دستم در میره میزنم

والا:)

- گفتم که، بفرستین. ما هم میفرستیم.
من رو از عیدی دادن نترسونین. :دی

- درود بر شما. ولی دیر این اتفاق افتاد.

- مچکرم، شهرش غریبه، ولی دوستانِ باصفایی داره.
برادران اشرار هم یک هفته ای از وجود ما در امان بوده اند. :دی

- ان شا الله در نَره.

موفق و موید باشید:)

ارکیده بانو چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:38 ب.ظ

ما نتونستیم عیدی بگیریم
شما گرفتین یه خبر بدین :|

درود بر شما !!

زینب بانو جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:32 ب.ظ http://artnoos.blogfa.com/

چه جالب .. چند ماه پیش در روزنامه جاجم یک مطلب مشابه همین خونده بودم .. و اونا هم همین چیزا رو مطرح کرده بودند ..

عنوان مطلب خاطرتون هست؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد