سهواء

لعل لبت صهبای من / آن دل که بردی، باز ده

سهواء

لعل لبت صهبای من / آن دل که بردی، باز ده

پرسشی بی پاسخ!

دیشب، در مراسم احیا، آن هنگام که مصحف الهی را مقابل صورت خود گرفته بودم، مطلبی را در ذهن مرور کردم. مینویسم، بخوانید:


زمانی که مختار، آن انتقام گیرنده کرار، از سفر مکه به کوفه بازگشت، به دیدار زعمای شیعه رفت. یکی از این بزرگان عبیده بود. به حجره اش که داخل شد او را غرق در بساط شراب دید، گفت: من به پرسشی بی پاسخ رسیده ام عبیده! چطور میشود عشق به حسین را در دلی جای داد که آلوده به شراب است؟!

من نیز به پرسشی بی پاسخ رسیدم! چطور میشود خانمی، آن هنگام که در مراسم شب های قدر قرار دارد، موهایش پریشان است و صولتش چشم ها را به خود خیره میکند، قرآن مجید را مقابل صورت بگیرد، خداوند را به اسمائش قسم دهد و اَن تَجعَلَنی مِن عُتَقائِکَ مِنَ النّار زمزمه کند؟! و نه تنها فقط این، بلکه امید دارد و امیدوار به رحمت الهی است!

نظرات 12 + ارسال نظر
تب کرده شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:21 ب.ظ http://tabkardeh.blog.ir/

اینکه امیدوار به رحمت الهی است از برای مهربانی بی حد و اندازه خداست که گاها خطاکار ترین بنده ها را می بخشد

شاید به غیر از قیافه و شمایل اون خانوم خیلی از این پرسش های بی پاسخ نصیب خود ماهم بشه
که منی که قیافه درونم انقدر کدره چطور میتونم این ایه رو با خودم زمزمه کنم
مام رو سیاهی از خدا زیاد داریم
ولی باز برمیگردیم به همون مهربونی خدا...

بله، باطن قضیه رو اگر مرور کنیم همین حرفیه که شما گفتین، اما اون افرادی که باطنی ناپاک دارن، در اون لحظه ظاهری علیه السلام دارن.
و اصلا به خاطر همین باطن ناپاک هست که به اینجور مراسمات میرن!

تب کرده دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:42 ق.ظ http://tabkardeh.blog.ir/

بله درست
و اون دسته نسوان فاکُل به سر هم برای همین باطن+ظاهر ناپاک به این مراسمات میان
و فقط اینکه آداب حضور در اینگونه مراسمات و عبادات رو نمی دونن و خب تو این زمینه یه پله از امثال ما پایین ترن

باشد که هم باطن و هم ظارهرشون باهم علیه السلام بشه
ان‌شاالله

البته من نظرم اینه که خیلی هاشون مطلعن و میدونن(هم آداب رو و هم اشکالات شرعی رو). و دقیقا بهمین خاطر که مطلع هستن، سوالم بی پاسخ مونده.

انشالله خدا همه رو هدایت کنه
موید باشید

عطیه دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:35 ب.ظ http://daqdaqeh.blogfa.com/

آقا حرفا میزنیدا
دلتون پاکــــــــــــــ باشه!!!!!
والا :|
:)

:دی

بله، درود بر شما!!

تب کردخ چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:24 ب.ظ

اگر هم اطلاع دارن اطلاعشون از روی بی باوریه. فقط یه چیزی رو صرفا می دونن و باور ندارنش که بخوان انجامش بدن که میشه همون بی اطلاعی از رابطشون با خدا
یحتمل رابطشونو فقط تو همون انجام.مراسمات شب احیا و امثالهم به روش خودشون می بینن

تاحالا چندتا کامنت تو یه پست نذاشته بودیم:دی
بکام باشید سید

خداوند باورها رو اصلاح کنه.

وفّقکِ الله:دی
موید باشید

[ بدون نام ] جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:59 ب.ظ

اون خانوم هایی که با موهای پریشون در هرجایی میبینید خیلی هاشون دلشون هم پریشون هست شاید رسما شعیه باشند ولی اکثرشون در دل سرگردونندو پر از شک و سوال! سوالهایی که تا حالا کسی پاسخ قانع کننده ای بهشون نداده!شاید هم گوش شنوا نداشتند
ولی خیلی هاشون چون دل پاکی دارند مدام خدا رو صدا میزنند بالاخره یه جایی خدا بهشون تلنگر میزنه و خودشونو اصلاح میکنند. من معتقدم با اینکه بعضیهاشون آداب این مراسم رو رعایت نمیکنند ولی حضورشون بهتر از غیبتشون هست شاید در همین مراسم ها حرفی حدیثی بشنوند وجواب سوالاتشون رو پیدا کنند وتوبه کنند ونزد خداوند به جایگاهی بالاتر از من وامثال شما برسند
همچنین من معتقدم خداوند درهای رحمت و بخشش را بر روی حتی ظالم ترین بندگانش باز گذاشته و آنها حق دارند امیدوار باشند . . .
من وامثال شما هم میتونیم براشون دعا کنیم هر چه زودتر در صراط مستقیم قرار بگیرند وبگیریم

البته شاید هم نرفتن سراغ اهلش. اهلش کسیه که مسئولیت و کارش تبلیغ دین ه. نه کسی که صرفا عَلم مذهبی بودن داره.
بعضیا هم فقط دعا میکنن که خدایا ما رو هدایت کن، و خودشون دنبال کشف حقیقت نیستن. برخی دیگه هم وقتی با حقیقت روبه رو میشن، چون از قدیم به شیوه دیگری رفتار میکردن و الان میبینن رفتار گذشتشون اشتباه بوده حاضر به تغییر رفتار نیستن.

بله خب، من هم مخالف حضورشون نیستم.

انشالله.

ارکیده سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:58 ب.ظ

هیچ وقت به ظاهر آدما قضاوت نکنیم
به گفته ی رهبرمون، "اون در ظاهرش مشکلی داره"، اما ما در باطمون هزارها مشکل داریم ...

بله
در این مطلب هم قضاوتی براساس ظاهر صورت نگرفته. اصلا قضاوتی صورت نگرفته. سوالی شده که به علل تناقضات مختلف بی پاسخ مونده!

پرتو چهارشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:05 ب.ظ http://partovian.ir

التماس دعا
http://partovian.ir/post/ya-emem-reza

خداوند همه بیماران، خصوصا دوست شما، را شفای عاجل عنایت کند. ان شا الله.

میم رای قدیمی پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:29 ق.ظ

بدون تردید شخص خود آقاى روحانى یکى از نقاط قوّت این مجموعه‌ى کارى است. ایشان فرد باسابقه‌ى در انقلاب، باسابقه‌ى در مبارزات انقلابى، با مواضع خوب و درست در طول سى و چند سال گذشته، خودشان را در معرض دید و قضاوت گذاشتند و بحمدالله امروز هم به‌عنوان رئیس جمهور مطلوب و مورد اعتمادى در رأس دستگاه اجرایى قرار دارند. و میفهمد انسان از مطالبى که ایشان میگویند و از سوابقى که از ایشان داریم که عزم راسخى در ایشان و ان‌شاءالله در همکارانشان هست براى اینکه کارها را به بهترین وجهى و در درست‌ترین جهتى به پیش ببرند. دعا میکنم من، هم ایشان را، هم شماها را که ان‌شاءالله موفّق بشوید و بتوانید آنچه را که وظیفه‌ى یک دولت خوب و مطلوب است، ارائه بدهید.
من از واژه مطلوب یه جیز بسیار خوبی دسگیرمشده اما به خودم اجازه نمیدم مثل بعضی از پایداریها بگم آقا هم به ایشون رای دادن!

فکر کنم پاسخت مربوط به پست قبلی بوده.

میم رای قدیمی پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:37 ب.ظ

سلام سید جان
صرف برقراریه رابطه بود قبلا نظرمو راجع به نوشتت گفته بودم
الان که نگاه میکنم یه مقداری هم با پست قبلیت مربوطه
این لینک و نگاه کن
حالا فهمیدم شعار ها تو نماز جمعه ی آقای جوادی آملی سردادن و دم بیتشون مرگ بر ضد ولایت فقیه میدادن از کجا آب میخوره
http://www.aparat.com/v/XNcw6

سلام میم رای عزیز

آها، که اینطور.
چون به مطلب این پستم ارتبطاتی نداشت، گفتم حتما مربوط به قبلی بوده.

همیشه عده ای گرگ هستند در لباس میش.

میم رای قدیمی پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:41 ب.ظ

صرف رابطه:
http://alef.ir/vdceox8z7jh87ei.b9bj.html?103490

آسیه شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:10 ق.ظ

سلام
اولین باره که به وبلاگ شما میام
چرا سهوا ؟

سلام
خوش آمدید
خیلی دلایل، یکیش علاقه به این کلمه.

تمنا جمعه 15 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:15 ب.ظ

سلام

احوالاتتون چطوره؟
شما باز سکوت کردید...

سلام

ممنونم.
مطلبی برای گفتن پیش نیامد.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد