نظر منتشر شده
۲۱۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 185836
صبحانه انتخاباتی الف؛
آخرین آرایش انتخاباتی از لابلای اخبار آشکار و پنهان
بخش داخلی الف، 8 اردیبهشت 92
توضیح:گزارش تحلیلی صبح گاهی شورای سیاسی الف روزانه متناسب با آخرین اخبار رسمی و غیررسمی انتخاباتی منتشر می شود. شورای سیاسی الف این گزارش را تحلیل قطعی و پیش گوئی انتخاباتی نمی داند. کاربران محترم می توانند با اظهارنظرهای خود الف را در تکمیل این گزارش یاری رسانند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۳
اخبار انتخاباتی دیروز از یک حیث اهمیت متفاوتی نسبت به روزهای گذشته داشت و آن هم علنی شدن برخی خبرهای حاشیه ای و درگوشی از اختلافات در گروه های و جریانات سیاسی بود که تلاش می شد تا پیش از این مخفی نگه داشته شود. طی روزهای آینده با جدی شدن فعالیت های انتخاباتی ممکن است ممکن است آرایش انتخاباتی گروه ها تغییر کند. باید منتظر اخبار جدید انتخاباتی ماند.

زمزمه اختلاف در ائتلاف ۳ گانه
زمزمه اختلاف بر سر تعیین سازوکار انتخاب کاندیدای واحد در ائتلاف ۳ گانه موسوم به پیشرفت مدتی است که در محافل سیاسی و رسانه ای وجود دارد؛ اما طی یکی دو روز گذشته با انتشار مواضع جدید ولایتی این شکاف علنی تر شده است. ولایتی در گفت وگو با خبرنگاران بر ۲ مساله تاکید کرد که پیش از این سابقه ای از آن وجود نداشت. ولایتی اولا صحت و دقت نظرسنجی های صورت گرفته را مورد تردید قرار داد و دوم نیز تاکید بر نظر جامعتین در انتخاب کاندیدای نهائی داشت و تاکید کرد که کاندیدای واحد ائتلاف باید با نظر جامعتین انتخاب شود.

اخبار گوشه و کنار از سیاست حاکی از آن است که علی اکبر ولایتی بعد از مدتی رشد در نظر سنجی ها در آخرین پیمایش در سطح کشور متوقف شده است. برخی همین را دلیل اعتراض وی نسبت به ساز وکار طراحی شده مبتنی بر نظرسنجی می دانند .در هر صورت تاکید بر نظر جامعتین به عنوان یک ساز وکار، بیشتر به نفع ولایتی خواهد بود تا سایر کاندیداها.

جدی شدن مجدد زاکانی
طی یک هفته گذشته با جدی شدن حضور سعید جلیلی در عرصه انتخابات حضور زاکانی کمرنگ شده بود. زاکانی طی دیداری که با جلیلی داشت تاکید کرد که در صورت حضور او به نفع وی کناره گیری خواهد کرد. جریان های حامی زاکانی از جمله رهپویان و ایثارگران نیز همین سیاست را در پیش گرفته بودند.

خبر آمدن جلیلی چند روزی اعضای فعال ستاد زاکانی را برای ماندن در عرصه فعالیت های انتخاباتی دچار تردید کرد . با این حال آخرین خبرها از اطرافیان جلیلی حاکی از عدم حضور قطعی وی در انتخابات است. این در حالی است که برخی شنیده های غیر موثق حاکی از آن است که جلیلی آمدن خود را منوط به حضور آیت الله هاشمی کرده است. با این حال جوانان عدالتخواه و برخی دیگر از گروه های مردمی حامی جلیلی تلاش دارند وی را برای حضور در انتخابات قانع سازند.

جبهه پایداری در دوراهی دولت
روز گذشته جلسه مطبوعاتی باقری لنکرانی برگزار شد. یکی از مهمترین بخش های سخنان لنکرانی تاکید بر تمایز این جریان با دیگر گروه های اصولگرا در مواجهه با دولت بود. جبهه پایداری از گذشته نیز تاکید داشته و دارد که انتقادش به دولت در نسبت با دیگر گروه های اصولگرا متفاوت است. کاندیدای منتخب جبهه پایداری در جمع خبرنگاران تاکید کرد که بیشتر انتقادهائی که از سوی اصولگراها به دولت شده مشفقانه نبوده است و بعد هم ضمن تاکید بر نکات مثبت دولت احمدی نژاد می گوید که در صورت بازگشت به سال ۸۴ همچنان به احمدی نژاد رای خواهند داد.

برخی معتقدند که پایداری ها به واسطه بدنه مشترک طرفداران خود با دولتی ها ناگزیرند با وسواس و ملاحظات بیشتری نسبت به سایر اصولگراها از دولت فاصله بگیرند. از اینرو برای از دست ندادن سازمان و سبد رای خود باید به آرامی تغییر موضع دهند. این درحالی است که یک تحلیل رادیکال نسبت به این جریان، اظهارات اخیر لنکرانی و مواضع شبیه به آن در گذشته را گواهی بر ادعای سابق خود مبنی بر اختلاف ظاهری و همکاری برنامه ریزی شده پایداری ها با دولت می داند. ادعائی که البته از سوی پایداری ها با جدیت تکذیب می شود.

ائتلاف ۵ گانه در تردید
روز گذشته کوهکن در سمت رئیس ستاد باهنر، برخی گمانه زنی ها درباره اختلاف در ائتلاف سنتی های منسوب به اصولگرایان ۵ گانه یا ۲+۳ را تائید کرد. پیش از این اینطور گفته می شد که به سبب برخی اختلافات جدی میان اضلاع ائتلاف ۵ گانه ، احتمال رسیدن به کاندیدای واحد بعید به نظر می رسد. در همین رابطه کوهکن در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها با بیان اینکه برخی از اعضا نسبت به انتخاب کاندیدای واحد در این ائتلاف انتقاد دارند تصریح کرد که شاید ائتلاف ۵ گانه بجای انتخاب کاندیدای واحد به نظر واحد برسد.

اختلاف در ائتلاف ۵ گانه بسیار جدی تر از ائتلاف ۳ گانه است. اختلافات در ائتلاف سنتی ها در حالی جدی می شود که ظاهرا هیچ برنامه ای نیز برای هماهنگ نشان دادن این ائتلاف در رسانه ها وجود ندارد.عدم اصلاح اظهارات اختلاف برانگیر کاندیداها یکی از شواهد این امر است.

روحانی یا جهانگیری؛ اصلاحات بر کجا می ایستد؟
حضور جهانگیری در انتخابات به عنوان فصل مشترک اصلاح طلبان و کارگزاران طی چند روز گذشته جدی تر شده است. همزمان حضور روحانی نیز طی یکی دو روز گذشته در رسانه ها کمرنگ شده است. خبرهای گوشه و کنار از اردوگاه اصلاح طلبان حاکی از آن است که نظر خاتمی به آمدن جهانگیری است. این در حالی است که تا پیش از این حسن روحانی از سوی کارگزاران به عنوان کاندیدای مورد حمایت هاشمی و خاتمی معرفی می شد. همچنین آیت الله هاشمی نیز نظر مساعدی بر آمدن جهانگیری دارد. هرچند اخباری مبنی بر نظر وی بر تشکیل ائتلاف چند گانه با حضور جهانگیری و روحانی منتشر شده است. به این ترتیب ادامه حضور حسن روحانی در صحنه انتخابات محل تردید است. با این حال روز گذشته یونسی و یکی از فرزندان هاشمی بر حمایت آیت الله از روحانی تاکید کردند.

همچنین نوبخت به عنوان یکی از اعضای ستاد روحانی به خبرنگاران گفت که روحانی حاضر نیست به نفع جهانگیری کناره گیری کند. کواکبیان هم البته پیش از این خبر آمدن جهانگیری به عنوان کاندیدای واحد اصلاح طلبان را تکذیب کرده بود. در همین حال مهرعلیزاده از جلسات مشترک خود با جهانگیری و عارف خبر داده است که این جلسات در حضور خاتمی تشکیل می شود و نتیجه جلسات این بوده است که مهرعلیزاده به عنوان کاندید واحد اصلاح طلبان معرفی شود.

مشائی بر روی خط خبری
یکی از برنامه های دولت طی چند روز آینده برجسته سازی طبیعی اسفندیار رحیم مشائی بر روی خروجی های خبری رسانه ها است . در همین راستا تعدادی همایش و نشست داخلی و بین المللی پیش بینی شده است. مواردی چون همایش زنان و جوانان کشورهای غیرمتعهد و همایش بزرگداشت فردوسی و همایش ایرانیان خارج از کشور با حضور ۱۲۰۰ مهمان از سراسر دنیا و همایش شعر بهاره و همایش اقوام ایرانی از این دست برنامه ها با هدف برجسته سازی خبری مشائی است.

سبحانی در حال رایزنی با نخبگان
سبحانی همچنان در حال رایزی با نخبگان سیاسی و اقتصادی با هدف همراه سازی آنها در برنامه های انتخاباتی اش است. اخیرا نیز نامه ای خطاب به نخبگان کشور تهیه و منتشر کرده است. سبحانی در این نامه بر حضور فعال خود تا روز انتخابات و پایبندی بر اصول و ملاحظات بنیادین علمی در برنامه ریزی تاکید کرده است.

محسن رضائی فعالتر از بقیه
محسن رضائی که فعالیت انتخاباتی خود را از مدتها پیش اغاز کرده است طی روزهای گذشته بیشترین سهم از اخبار رسانه ها را به خود اختصاص داده است. رضائی از تابستان سال گذشته برنامه های منسجمی را برای آموزش اعضای ستادهای استانی خود در سراسر کشور در نظر گرفته است. وی مطابق آخرین نظرسنجی ها رشد معناداری نسبت به دیگر کاندیداها داشته است.
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۱:۰۷:۳۴
باشناختی که از احمدی نژاد دارم اصلا مهرش مشایی نیست همه رو سرکار گذاشته،آخرش هم یکی معرفی میکنه که هیچ کسی فکرشم نمیکرد!!! (1265082) (alef-10)
 
دانشجوی کارشناسی ارشد
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۲:۰۰:۲۸
با شمــــــــــا موافقـــم؛

مشایی مهره ای سوخته و باخته است. در ضمن ایکاش آقای قالیباف کاندید نشود. من عملکرد وی را در شهــــرداری غیرقابل قبول می دانم. کارهای شهــــرداری ، نمایشی به نظر می رسد. (1265246) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۳:۱۲:۴۸
شهروندان تهـــرانی
ایکاش یه سر به بخش عمران (نظارت ساخت مسکن) و عوارض شهرداری بزنید!!
جای تاسف بسیار دارد. یعنی قالیباف از نابســـامانی شهـــرداری اطلاعی نداره؟ (1265487) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۰۸:۵۹:۳۳
من از پدیده رشـــوه متنفرم.
اما متاسفانه یکبار مجبورم کردند در شهرداری رشوه بدهم. (1267222) (alef-7)
 
علیرضا
United States
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۶:۲۹:۵۰
ببخشید این بخش نظارت بر ساخت مسکن کجاست و چه ربطی به شهرداری دارد؟ بخش عوارض در شهرداری کجاست ؟ ضمنا اففتاح تونل توحید نمایشیه یا یزرگراه آزاد گان ؟ بزرگراه امام علی , یا ... (1271377) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۴:۱۳:۴۹
امیدوارم رییس جمهور آینده، هر کس که می خواهد باشد، با خودش همیشه یک

پاک کن بزرگ همراه داشته باشد تا بتواند اشتباهاتش را به موقع پاک کند! (1265659) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۵:۰۵:۳۰
اول بپذیرد بعد پاک کند و در جهت اصلاحش بر بیاد (1265795) (alef-10)
 
Turkey
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۵:۳۷:۲۶
محسن رضایی خیلی حساب شده داره کار میکنه. معلومه برنامه داره ولی متاسفانه بقیه ی کاندیدا ها شب خوابیدن و صبح پاشدن و احساس تکلیف کردن که در صحنه حضور داشته باشن (1265877) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۶:۳۳:۱۶
به نزد من آن کس نکو خواه توست
که گوید فلان خار در راه توست

به گمراه گفتن نکو می‌روی
جفایی تمام است و جوری قوی

هر آنگه که عیبت نگویند پیش
هنر دانی از جاهلی عیب خویش

مگو شهد شیرین شکر فایق است
کسی را که سقمونیا لایق است

چه خوش گفت یک روز دارو فروش
شفا بایدت داروی تلخ نوش (1266010) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۸:۱۹:۳۰
شعر بالا از سعدی است.

ایکاش خیلی از ما حتی به یک درصد از نصایح این شاعر بزرگ در زندگی دنیویمان عمل می کردیم.

روحش شاد. (1266282) (alef-7)
 
صادقي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۸:۱۸:۵۳
تو چند انتخابات گذشته معمولا 1% ارا سهم محسن رضايي بوده.هيچ اتفاق خاصي نيافتاده كه فكر كنيم اين بار بيشتر از اين به او راي بدهند! (1266281) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۲:۴۲:۲۲
یعنی کار عاقلانه است؟ به نظر من کمی شعار پوپولیستی از اقای احمدی نژاد یاد بگیره هرچند ایشون فی رو بسیار بالا و حدود 250 هزار تومن تعیین کرده (1266725) (alef-6)
 
آقا محسن
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۲:۰۸:۱۱
پس معلومه از برنامه ی مدون 10هزار صفحه ای دکتر قالیباف برای اداره کشور خبر ندارید.... (1266657) (alef-10)
 
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۰۹:۴۰:۴۲
سنگ بزرگ نشانه نزدن است (1267278) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۰:۴۱:۱۷
کسی که مدعی است هزاران صفحه برنامه دارد یعنی بی برنامگی (1267419) (alef-7)
 
Norway
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۴:۳۴:۰۲
ایشون چند ساله توی شهرداری هستن کاش یه برنامه 100 صفحه ای واسه همون جا مینوشتن و اجرا میکردن ورگرنه من خودم میتونم برنامه مدون 100 هزار صفحه ای بدم (1268170) (alef-7)
 
ترازو طلب
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۴:۴۵:۱۶
ده هزار صفحه میش چند کیلو؟؟؟ (1268203) (alef-7)
 
میثم
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۳:۱۶:۳۳
به نظر من اگه برنامه هایی که اقای رضایی میگن رو اجرا کنن بهترین گزینه میتونن باشن.1.برداشتن خدمت سربازی وتخصصی کردن ان.2.ایالتی کردن شهر ها3.دادن یارانه جداگانه به کشاورزان. (1266797) (alef-10)
 
سرباز سابق
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۰۱:۴۶:۱۲
این ها فقط شعاره، سپاه و ارتش و ... با وجود سربازها قادر به تامین هزینه ها نیستند (وضعیت پرداخت حقوق نسبت به سال های قبل)چه برسه به اینکه سربازی حذف بشه و بجاش کارمند با کلی هزینه استخدام بشه. (1267062) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۴:۲۶:۳۲
رضایی بین کاندیداها خودش رو با برنامه تر نشون میده این نکته خوبیه ولی برنامه هاش معلومه بلند پروازانه است و با شرایط فعلی کشور همخوانی نداره بنابراین چندان نمی تونه اجرایی بشه مثل داستان ایالتی کردن استان ها. خوبه برنامه داشتن ولی برنامه ای که واقعا کارشناسی شده باشه (1273592) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۴:۳۲:۳۱
قالیباف از نظر احترام به نظر کارشناسی و برخورد علمی و منطقی با مسائل از بین بقیه کاندیداها که همشون همه مسائل رو با سیاست زدگی های ریاکارانه خلط می کنن برجسته تره فقط از قدرت شناختش از سیاست خارجی مطمئن نیستم (1273610) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۰۲:۰۷:۴۵
محسن رضایی دقیقا کار دکتر معین را در انتخابات 84 می کند. او دارد به خاطر رای آوردن ، روی اقوام و ساکنین مرزی کار می کند، این کار در عین حال خطرناک است و موجب تفرقه و آسیب به تمامیت مرزی در دراز مدت می شود. (1267076) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۶:۳۶:۲۲
نظر بسيار مناسبي است البته اين پاك كردن بايستي به موقع انجام شود نه در سه ماه آخر از سال آخر (1266020) (alef-10)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۴:۵۷:۰۵
ببخشید شما دانشجوی کارشناسی ارشد کجا زندگی میکنید؟کدوم نمایش؟تونل توحید یا نیایش؟یا منظورت بزرگراه صدر یا امام علی است؟نکنه باغ پرندگان رو میگی؟شایدم منظورت مترو و بی آر تی باشه؟ و یا شاید مکانیزه شدن خدمات شهری باشه، نمیدونم منظورت چیه ولی اینا حتی اگه نمایش هم باشه خیلی قدرت و اندیشه و توان مدیریتی میخواد، نه؟ (1265776) (alef-6)
 
ناصر
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۱:۰۶:۵۹
نه نمیخواهد! (1266550) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۰۹:۱۱:۴۸
قالیباف بیشتر از هزینه اش برای پروژه ها خرج کرده است. کیفیت لازم را هم نداشته اند.
ایشون برای شهرداری و ریاست جمهوری مناسب نیستند. (1267241) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۰:۳۳:۲۱
آره خیلی خوبه، ولی بهتر اونه که ایشان شهردار بمانن و به کارهایشان ادامه بدهند. (1267385) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۶:۲۶:۰۰
ببخشید دوست عزیز

شهرداری باید چیکار کنه تا نمایشی به نظر نیاد.

کار نمیکنن، یه چیزی میگیم، کار میکنن یه چیزی میگیم.


تونل توحید، تونل یادگار امام، اتمام تونل رسالت، بزرگراه امام علی، رشد سه برابری مترو، بی آر تی و....
این همه کار مگر با همت مهندسان این مملکت انجام نشده و دردی از این مردم دوا نکرده؟؟؟؟

ما که تو منطقۀ 10 زندگی میکنیم تونل توحید و یادگار امام و تعریض خ امام خمینی برایمان تنها یک رویا بود و بس ولی....

فکر نمیکنید به خاطر تخریب ها علیه ایشون، سوء ظن پیدا کرده ایم؟؟؟؟

چقدر راحت تهمت میزنیم!!!!!!!!!!!!! (1265996) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۸:۰۰:۵۵
به نظر میاد یه کم بیشتر از یک شهروند معمولی باشی!! (1266242) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۲:۴۵:۱۷
اقای شهروند معمولی همه کنار وایمیسن میگن لنگش کن سپس همه اعتراض دارند و بازار افترا گرمه با این سرانه مطالعه هم ادعای همه چی دانی هم داریم و الی اخر بعد انتظار داریم مملکت درست بشه (1266732) (alef-6)
 
ali
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۰:۴۸:۱۰
کدوم کار! اینکه شهرداری برای اجرای این پرژهها خیلی بیشتر از درامدش خرج کرده و به کلی از پیمانکارا بدهکاره که البته از جیب مردم تهران پرداخت خواهد شد و یکی از منابع اصلی آن فروش تراکم که باعث شده برج ها مثل قارچ سبز میشود و دود وترافیک اون باز نصیب مردم تهران میشود (1266528) (alef-7)
 
مرتضی اکبری
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۰:۵۴:۱۰
من هم یکی از مهندس های پل صدر هستم. انصافا قالیباف رو با شهردار های قبلی مقایسه میکنم , آرزو میکنم قالیباف رییس جمهور بشه . ان شا الله (1266531) (alef-7)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۳:۵۹:۳۶
8 سال پیش در مورد آقای دکتر احمدی نژاد همین صحبت ها نمی شد. تجربه شهرداری چه ربطی به کشورداری دارد. خواهشاً هوشیار باشید. (1266900) (alef-6)
 
آرزو
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۱:۴۰:۵۲
اگر اینقدر شهردار خوبیه دعا کنید شهردار بمونه (1267615) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۴:۵۱:۵۵
امیدوارم آقای قالیباف در پست خودشون بعنوان شهردار باقی بمونند و همچنان منشا کارهای بزرگ برای شهر تهران باشند
نه هر کو نقش نظمي زد کلامش دلپذير افتد (1268230) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۱:۲۶:۳۷
اقدامات آقای قالیباف چشمگیره دوست عزیز! مشابه تحولات به زعم شما نمایشی در لوای ریاست جمهوری موجب آبادانی کشور میشه! (1266577) (alef-7)
 
شهرستاني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۰:۳۱:۳۳
احمدي نژاد را هم شما تهرانيها بزرگش كرديد كه شهردار خوبي است پس رييس جمهور خوبي ميشود ! (1267378) (alef-7)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۷:۰۳:۱۰
الحق و الانصاف توان مدیریتی ، تدبر ، مدیریت کلان جدای از آقای قالیباف نیست.
فکر نمی کنم در حوزه اجرایی کشور کسی رو مناسب تر از ایشان سراغ داشته باشم. (1268583) (alef-7)
 
آقا محسن
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۲:۰۶:۲۸
عملکرد دکتر قالیباف در شهرداری نمایشی بوده؟!
در نیروی هوایی هم نمایشی بوده که شهید حسن تهرانی مقدم گفته بودند که ما هر چه توان در مسائل موشکی ایران داریم به خاطر زیرساخت هایی است که قالیباف در نیروی هوایی تشکیل داده است
در نیروی انتظامی هم نمایشی بود که تا قبل از قالیباف به پلیس میگفتن خیاشور اما وقتی قالیباف اومد پلیس چنان عزت و عظمتی پیدا کرد که همه شاهدن
این حرف ها، حرف های منطقی ای نیست
با این اوضاع اقتصادی مملکت یکی باید بیاد سر کار که حد اقل یکی دو دوره، سابقه ی اجرایی خوب داشته باشه و امتحانش رو پس داده باشه
یه سری به اینجا بزنید مقایسه ی قشنگی کرده:
http://infographics.ir/564-%D9%BE%D9%88%D9%84-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%DA%A9%D9%85%D8%AA%D8%B1.html (1266653) (alef-6)
 
نخبه کش ایرانی
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۰۱:۳۳:۱۳
برادر من اگه میتونی یه مدیر رو تو این مملکت نشون بده که برای نمایش دادن اینطوری کارکنه . انصاف هم خوب چیزیه .
تاریخ نشون داده ما ایرانیها نخبه کش هستیم. مثال : امیر کبیر یا مصدق وووو
اگه این فرهنگ غلط رو بتونیم کنار بزاریم ایرانی آبادتر و بهتر خواهیم داشت .
(1267046) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۳:۳۸:۱۷
از داخل تونل توحید که رد شدید یا به پارکهای جدید التاسیس که رفتید یا تونل نیایش یا امام علی یا .... نمایش تبدیل به واقعیت میشود . تازه تونل رسالت و برج و میلاد و ... که ده شهردار به خود دیده بودند این بابا تمامشون کرد . (1270904) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۲:۳۴:۴۲
موافقم
مشایی رو میچرخونه تا خوب بهش ایراد بگیرن، بعد که معرفیش نکرد مظلوم نمایی بکنه (1265370) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۲:۴۱:۳۵
انصافا اگز مشایی رو معرفی کرد، اعتراف کن و به خودت قول بده که از شناختت نسبت به هیچی مطمین نباشی، مردونه! (1265393) (alef-6)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۰۸:۵۹:۲۲
بابا ول کن این مشایی رم مملکت به آدم محکم وبابرنامه ودارای اقبال عمومی مردمی نیاز داره.این آقا که معلوم نیست تا دیروز جه کاره بوده (1270183) (alef-6)
 
کاوه
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۳:۰۰:۰۱
کاندیدای دولت نیکزاد است.کاندید اصولگراه ها که شانس دارد قالیباف است.کاندید اصلاح طلبان که مورد تایید همه باشد هم باز شانس انتخاب شدن زیادی دارد.در مجموع اگر اصلاح طلبان چهره شاخصی همچون خاتمی یا مثلا عبدالله نوری را معرفی کنند پیروز انتخابات هستند.البته از آیت الله هاشمی هم نباید گذشت که در صورت ورود به انتخابات معادلات را به هم خواهد ریخت و اگر با اصلاح طلبان ائتلاف کند پیروز انتخابات خواهد بود و این آخری برای مردم و کشور بهتر است.بقیه شانسی برای پیروزی ندارند و بیشتر تنور انتخابات را گرم میکنند و بس. (1265441) (alef-6)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۰:۱۷:۱۹
با سلام. البته اگر جناب جلیلی اعلام امادگی بفرمایند بخت بالایی برای انتخاب دارند . هرچند مقام و جایگاه ایشان در حال حاضر بسیار ارزنده و شایسته است و خواهد بود در صورت ماندگاری. (1266495) (alef-7)
 
دانشجوی دکتری
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۰:۴۳:۴۴
آفرین
فقط هاشمی، خیلی مرده
من که بهش رای میدم (1266523) (alef-7)
 
Turkey
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۳:۱۱:۲۲
دوست عزیزی که نوشتی اگه هاشمی بیاد همه ی معادلات رو بهم میزنه!!!!
باید خدمت شما عرض کنم که توی 16 سال گذشته آقای هاشمی در تمامی انتخابات طرف بازنده ی بازی بودن.
بنظر من اینبار باید مردم بدور از موج سواری و هیجان به برنامه ها رای بدن (1266785) (alef-10)
 
حمید
Netherlands
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۰۸:۲۸:۱۱
داداش شما نگران موج سواری مردم نباش سونامی تورم و گرونی هم رو موج سوار کرده.
به نظر شما کی با ید ریس جمهور شه؟ کسی که یه عمر تو سیاست بوده و یه سیاست مدار خبره است یا اونیکه 3-4 ماه مونده به انتخابات میلیاردی خرج میکنه تا تازه مردم بشناسنش .
به شما قول می دم بالای 5 - 10 در صد مردم حتی اسم بعضی از این کاندیداهارو نشنیدن.
کار بزرگ آدم بزرگ میخواد.
او 16 سال هم اگر مردم رای ندادن جوابش خوشبختی و رفاه نبوده چیزیه که الان داریم میبینم. (1272641) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۴:۳۳:۴۷
گویـــا اکثر کاندیداها احمدی نژاد را مظلوم گیر آورده اند.
بجای تعریف از خودشان، به احمدی نژاد گیر داده اند. (1265714) (alef-10)
 
سید مصطفی
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۰:۰۷:۰۰
بازی پیچیده تر از این حرفاست! (1266485) (alef-7)
 
حافظ شیرازی
Norway
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۴:۳۱:۲۰
صوفی پیاله پیما حافظ قرابه پرهیز
ای کوته آستینان تا کی دراز دستی (1268165) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۴:۱۹:۵۹
موافقم
سیاست احمدی نژاد همیشه بر قافلگیری و استفاده از هیجانات کوتاه مدت عوام بوده است (1273567) (alef-6)
 
نقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۱:۰۹:۳۱
اگر خاتمی و هاشمی نیایند بعید می دانم اصول گرایان به اجماع حداکثری دست یابند. بنا بر این با فرض عدم حضور هاشمی و خاتمی شمار نامزدهای اصول گرایان بیش از شمار انگشتان دست خواهد بود. در جبهه مقابل اصلاح طلبان با توصیه های هاشمی و خاتمی روی نامزد واحد توافق خواهند کرد. اما ضلع سوم مثلث انتخابات ائتلاف جبهه پایداری و دولت خواهند بود که در نهایت به توافق خواهند رسید. بنا براین نامزد دولتیان و جبهه پایداری یکی خواهد بود. با این تفاصیل رقابت اصلی میان اصلاح طلبان و ائتلاف دولتی-پایداری خواهد بود و اصول گرایان می بایست بنشینند و تماشا کنند. (1265089) (alef-6)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۰:۱۹:۴۹
جناب خاتمی که سالهاست بعنوان سران فتنه خوانده میشوند! (1266500) (alef-7)
 
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۱:۱۱:۲۱
لنکرانی: اگر به سال 84 برگردم به احمدی نژاد رای می دهم!!
دکتر عزیز اگه احمدی نژاد رئیس جمهورنمی شد و تو وزیر نمی شدی در عرصه سیاست کسی تو رو می شناخت؟؟؟؟؟؟ (1265095) (alef-10)
 
پرسنل سابق وزارت بهداشت
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۲:۰۵:۱۳
پاسخ فاطمه خانم؛

من در زمان وزارت لنکرانی مدتی کارمند وزارت بهداشت بودم. ایشون خوب کار نکرد. برخی مدیران میانی وزارت بهداشت، ناکارآمد و نابلد بودند. مثلا آقای الف.ح جوانی بود که تخصص پزشکی نداشت. ایشون عملا کارآمـــوزی کرد.

البته من جبهــــه پایــــداری ار از بقیه گروهــها بهتر میدونم. چون دغدغه دنیاطلبی در اونها کمتر دیده می شود. (1265262) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۳:۲۰:۲۳
خواهشا باز این بازی دنیا طلبی ندارن و اینا رو وسط نکش که میری رو اعصابم. رانتای دولت ساده زیست و خاکی رو هم دیدم که سر به فلک میکشه. دنبال مدیر باشین به جای این حرفا (1265511) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۳:۳۵:۱۸
من هم موافقم به خصوص جناب محصولي اصلاً دغدغه دنيا طلبي ندارند چون بالاي 200 ميليارد كه داشته باشي دغدغه اي باقي نمي ماند. (1265554) (alef-10)
 
1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۴:۱۳:۱۹
اتفاقاًرییس جمهور بایددنیا طلب باشه نه برای خودش بلکه برای مردم .رییس جمهور نباید نون و پنیر بخوره بلکه باید کباب بخوره تا مخش بکشه چیکار بکنه که برای مردم کباب ساز باشه.دنیا طلب نبودن تنها برای ریاست جمهوری کافی نیست.انشا الله دنیا طلب باشه ولی بتونه از منافع مردمش هم حمایت کنه .گیریم یه سهمی هم برای خودش و برا بچ برداره .اونا که دنیا طلب نبودن ولی ساده بودن اطرافیانشون تا تونستند از سادگی اونا استفاده کردند و تا خرخره خوردند . (1265656) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۵:۰۰:۳۶
گفتید باید دنیاطلب باشه، با نظر شما مخالفم (1265785) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۰۸:۱۹:۱۹
رییس جمهور را ما برای دنیا میخاهیم نه برای آخرت .در نتیجه باید دنیا طلب باشه ولی سیاست هایش در جهت منافع ملت و مردمش هم یاشه نه فقط خودش و اطرافیانش.اصلا نمی تونه رییس جمهور به فکر خود و اطرافیانش نباشه چیز غیر ممکنیه .پس چه جوری حکومت کنه؟میشه؟ (1267183) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۵:۰۲:۰۰
رییس جمهور دنیاطلب ، آدمهایی رانت خوار و دنیاطلبی را وزیر و معاون می کند، اون موقع مردم بیچاره میشوند (1265787) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۴:۲۳:۲۲
با این همه اختلاص و بالا پایین کردن نرخ همه چی دنیا طلبی کمتری دارند ؟!!
دنیا طلبان چه موجوداتی هستند پس ! (1265684) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۶:۳۱:۱۸
جبهه پایداری دغدغه دنیا ندارد درسته ولی متاسفانه با تصمیماتشون دنیای دیگران رو خراب میکنن (1266006) (alef-10)
 
دنیا دوست
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۳:۳۰:۱۰
اگر دغدغه ی دنیا نداشته باشند ردای ریاست را رها می کنند و به عقبای خود می رسند . (1266830) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۶:۳۴:۱۰
احمدی نژادهم دنیاطلبی کمی داردبه شروطی که.... (1266011) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۶:۴۴:۵۰
مگر مدیران میانی وزارت بهداشت باید تخصص پزشکی داشته باشند؟ بنظر من شخص وزیر بهداشت هم لزومی ندارد که حتی پزشک عمومی باشد و فقط باید مدیر خوبی باشد. اتفاقا اگر پزشک نباشد شاید رودربایستی با پزشکان را کنار بگذارد و طرح های خوبی را به سرانجام رساند. کما اینکه در خیلی کشورهای پیشرفته وزیر بهداشتشان، دکتر نیست. (1266043) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۸:۰۴:۲۲
شما یک نفر را با اطمینان معرفی کن که دغدغه دنیا طلبی کمی داشته باشه، من بهش رای می دم! این حرفها کدومه بابا!!! (1266248) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۳:۲۲:۳۸
من که فکر کنم اگر خود احمدی نژاد به سال 84 برگرده به خودش رای ندهد!!! (1265517) (alef-10)
 
امید
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۴:۳۳:۳۷
مهم اینه که لنکرانی پیرو مکتب حضرت امام(ره)هست. (1265713) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۷:۲۴:۲۹
عجب! پس بقيه پيرو كي هسند؟ (1266134) (alef-7)
 
aaa
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۳:۲۷:۵۶
حضرت علی میفرماید:
طوری کار کن که انگار تا ابد زنده ای
وطوری عبادت کن که گویی در همین لحظه خواهی مرد. (1266824) (alef-10)
 
محمود امیری
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۱:۱۴:۱۵
اشتباه استراتژیک اصلاح طلبان در انتخاب معین نباید در مورد جهانگیری رخ دهد زیرا توان بیان و تیپ ظاهری افراد در انتخاب بسی اثربخش تر است که با عرض معذرت جهانگیری هیچکدام را ندارد.
انتخاب جهانگیری = مرگ همیشگی اصلاح طلبان با رأی بسیار کم. (1265104) (alef-6)
 
آشنا
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۱:۵۷:۳۳
چند بار عرض کرده ام دوباره نظر میدهم . اصلاح طلبان باید فقط دو نفر را معرفی کنند : آقایان خاتمی و عارف .
اگر آقای خاتمی تایید صلاحیت شد عارف انصراف بدهد و آقای خاتمی تنها کاندیدای اصلاح طلبان باشد که پیروزیش تقریبا"قطعی است.
اگر هم آقای خاتمی رد صلاحیت شود با حمایتش از آقای عارف،جو به گونه ای میشود که همه به سمت عارف کشانده میشوند و حماسه دوم خرداد دوباره تکرار خواهد شد . اگر این نقشه اجرا شود اصولگرایان قطعا"شکست خواهند خورد حتی اگر با یک نفر هم بیایند. (1266633) (alef-6)
 
فن
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۲:۵۶:۳۱
من اگه به سال 84 برگردم بازم به معین رای نمی دم . معین بر خلاف خاتمی نه بیان داشت و نه متوجه توده ملت بود و مخاطبش جمعیت محدود روشنفکر بودن . برای جمهوری ریسی لازمه که بتونه با همه ملت ارتباط برقرار کنه و همه ملت هم با اون . (1266752) (alef-10)
 
نصیر
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۰۰:۰۴:۳۲
اصلاح طلبها نیز تکنولوزی سکوت وشوک را در قبال بقیه احزاب در پیش گرفته اند احتمالا خاتمی وهاشمی باتفاق روی مهرعلیزاده توافق نظر خواهند داشت (1272302) (alef-6)
 
یک منتقد
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۰۴:۴۴:۵۳
بنده اگر به سال 84 برگردم به معین رأی نخواهم داد و علیه مهرعلیزاده نیز تبلیغ خواهم نمود .
معین و مهرعلیزاده پس از فرمان رهبری و گرفتن تأیید صلاحیت و کسب مشروعیت اگر انصراف میدادند آرای آنها باعث میشد هاشمی با کروبی به دور دوم بروند اما خودشفتگی آنها علی الخصوص مهرعلیزاده با اون آرای پائین باعث گردید کشور 8 سال درجا زده و به عقب برگردد . (1272512) (alef-6)
 
Reza
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۱:۱۷:۳۳
من یک چهره صادق میشناسم آخ اگه کاندید بشه
اقتصاد و منفجر میکنه
همو که جلو انحرافات بزرگ اقتصادی دولت خاتمی را گرفت
و او کسی نیست جز
محمد خوش چهـره
(1265117) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۴:۰۷:۴۷
خوش چهره بیشتر به درد مدیریت بازار می خورد تا ریاست جمهوری (1265638) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۵:۰۰:۵۴
اول این اقای خوش چهره تشخیص دادند که برنامه های اقتصادی احمدی نژاد عالین،ولی خوب دیدین که چی شد....
پس اصلن شم اقتصادی نداره (1265786) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۸:۳۵:۵۳
وزیری اقتصاد بیشتر برای ایشان کارآیی دارد (1266332) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۹:۳۹:۱۳
به نظر من فقط علی مطهری (1266451) (alef-7)
 
مصطفی
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۱:۱۹:۳۶
امیدوارم اصلاح طلبان با اتحاد به یک یا دو کاندیدا برسند،امسال پیروزند. (1265123) (alef-10)
 
پاسخ
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۲:۰۷:۲۸
آقای مصطفی عزیز؛

سلام. گرچه با عملکرد خاتـــمی موافق نیستم و معتقدم ایشون عملکرد ارزشمندی نداشت، اما میتواند منجی اصلاح طلبان در این دوره باشد.
البته اگر این بار تعارف و سخن گفتن را کنار بگذارد و مردانه وارد عرصه شود. (1265272) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۵:۰۲:۲۸
خاتمی را الکی بزرگ کردید (1265788) (alef-10)
 
یارو
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۷:۰۵:۱۰
خاتمی در نگاه ما همان خاتمی محترم و کاراست ...
اما با کوچک شدن بعضی ارزش او و امثالش بالاتر رفت ... (1266089) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۲:۲۵:۳۴
"کارا" کاملترین واژه ای است که در توضیح خاتمی می شد بکار ببری ! (1267734) (alef-7)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۸:۵۶:۲۱
خداااااااااااای من !!!!!!!!!
میشه من الان سرمو بکوبم به این میز ؟
میشه من الان سکته کنم ؟ (1266378) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۹:۵۲:۱۰
خاتمی را بزرگ نکرده اند بلکه خدایش بزرگ افریده و مانند خیلی ها بزرگی را به خود نمی بندد. (1266466) (alef-7)
 
Norway
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۵:۰۵:۲۶
بازم گلی به جمال خاتمی.بقیه کاندیداها حتی قابلیت الکی بزرگ کردن رو هم ندارن.موضوع اینه و گرنه اگه فردی مثل رجب طیب اردوغان بیاد اینجا کاندید شه خب من به اون رای میدم ولی همچین آدمی نداریم (1268279) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۸:۳۷:۱۵
این یعنی بجای استفاده از ویندوز ویستا یا لینوکس بریم سراغ ویندوز 98 یا DOS (1266335) (alef-7)
 
phln
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۱:۲۴:۱۵
خیلی از تکنولوژی جا موندی ، ویندوز 8 هم داره از رده خارج میشه.... ویستا که اصلاً اقبالی نداشت (1267566) (alef-7)
 
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۲:۴۰:۲۷
يعني مثلا جليلي و زاکاني ويندوز ويستا و سون هستن اونوقت خاتمي و رفسنجاني 98؟ (1267786) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۶:۴۱:۳۴
اتحاد میشه یک کاندید نه دو تا (1266035) (alef-7)
 
1982
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۱:۳۵:۰۳
در نبود اصلاحطلبی مثل خاتمی باید روی روحانی یا کاندیدای فرا جناحی اجماع کرد تا مملکت از این فلاکت بیرون بیاد
ما میدونیم با تعامل بین همه افراد میتوانیم بزرگترین چالشها وسنگهای روبروی مردم رو برداشت انشاله (1265176) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۱:۴۴:۰۷
ببین احمدی نژاد با ریاست جمهوری چه کرد که حالا همه مدعی شدند؟!!! (1265207) (alef-10)
 
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۲:۴۶:۲۴
خوب وقتی یه نفر ریاست احمدی نژادو میبینه پیش خودش میگه اگه مملکت داری اینه که منم میتونم انجامش بدم پس چرا کاندید نشم (1265406) (alef-6)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۱:۴۰:۲۱
واقعا کلامتون را باید طلا گرفت

وقتی منصفی کلام و رفتار احمدی نژاد را رصد کند

به این اعتقاد می رسد که داوطلبان ریاست جمهوری حداقل به تعداد

کسانی می تواند باشد که به او اعتقاد داشتند و به دنبالش رفتند (1266595) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۹:۴۱:۵۱
یک تحلیل میگفت اگر برای ریاست جمهوری لاتاری برگزار کنند بازم مطمئنیم هر کی بیاد وضع از اینی که هست بد تر نمیشه (1266456) (alef-7)
 
سمنانی
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۲:۰۳:۵۲
من به دکتر کواکبیان این اصلاح طلب راستین رای میدهم (1265258) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۶:۴۳:۵۰
صادق زیبا کلام که کواکبیان را بدلی اصلاح طلبان می دانست. (1266041) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۸:۳۳:۱۷
اصلاح طلب راستینو خوب اومدی. داری شوخی میکنی دیگه. نه؟ (1266324) (alef-7)
 
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۰:۰۱:۴۲
اگر کواکبیان بیشتر از سیصد هزار رای آورد از برج میلاد میپرم پایین
اصلاح طلب راستین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1266476) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۲:۱۱:۱۰
فاطمه خانم ، همه سیاستمداران یک روزی ناشناخته بودند . این مسئله منافاتی با کارآمدی و توانمندی کاندیداها ندارد. (1265285) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۴:۳۸:۴۶
این موردی که شما می فرمایید برای کشور هایی که احزاب فعال دارند صادق است . زیرا آن فرد ناشناخته ،‌عملا ناشناخته نیست و معرف تفکر جناح خود می باشد (1265734) (alef-10)
 
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۲:۲۶:۴۷
آقاي ولايتي درست ميگه.در گوشه وكنار ميشنويم كه ولايتي بيشتر مورد اطمينانه مردمه مردم ولايتي وحداد رو بيشتر قبول دارند تا قاليباف. بعد در نظرسنجي برعكس ميشه . (1265343) (alef-6)
 
Qatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۴:۳۷:۱۸
زهرا خانم شما یا نمی دونی مردم یعنی چه یا اینکه مورد اطمینان یعنی چه (1265732) (alef-10)
 
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۶:۵۵:۰۶
خدایی زهرا خانم خودتون به اینی که گفتید باور دارید؟؟؟؟؟!!!!!! (1266067) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۱:۰۸:۰۶
کجای کاری ی ی ی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1267510) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۲:۴۳:۳۹
سلام
یه پیشنهاد به کاندیداهای محترم
تعهد کتبی بدهند چنانچه رئیس جمهور شدند اما نتوانستند به حرفاشون عمل کنند خودشون استعفا بدهند ظرف 2سال.

اینجوری نمیشه که وقتی به مقام میرسند میزنند زیر همه چیز و طوری میچسبند به میز که انگار ارثیه پدریشون هستش ول کن هم نیستن. (1265396) (alef-10)
 
جمع بندی
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۲:۴۵:۵۱
جمـــــع بنـــدی :

1- عارف برای ریاست جمهوری مناسب به نظر میرسد
2- لنکـــرانی آدم خوبی است، اما رییس جمهور خوبی نیست
3- زاکــانـی رییس جمهوری خوبی نیست، بیشتر کارهای رسانه ای میکند
4- ایکاش توکــلی یا نــادران کاندید میشدند
5- هاشــمی کارآزموده و باتجربه است
6- قالیــباف برای ریاست جمهوری مناسب نیست، رجوع کنید به عملکردش در شهرداری
7- باهنـــر برای کارهای پشت پرده و لابی گری خوبه، برای کارهایی که نیاز به صداقت و صراحت داره اصلا مناسب نیست
8- ائتلاف 2+1 پر از ایراد و تناقض است. اعضا آن دارند به هم تعارف می کنند، یه جورایی هم همدیگر را قبول ندارند.
9- عملکرد اصـــلاح طلبان ضعیف بوده است. (1265404) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۳:۰۵:۲۴
هزینه امکانات رسانه ای آقای قـــالیباف از کجا تامین میشود؟ (1265456) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۶:۳۶:۳۴
ازهمان جایی که احمدی نژاددرسال84و88تامین کرد (1266021) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۶:۴۳:۳۴
فکر کنم از کارگرای شهرداری! (1266040) (alef-7)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۰۹:۴۲:۲۹
ازبیت المال به عبارتی از جیب مردم (1267281) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۳:۰۷:۵۸
بنظر می رسه زاکــــانی اصلا توان اداره کشور را نداشته باشد.

ایشون با چه منطقی اعلام کاندیداتوری کرده؟!!! (1265467) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۱:۲۶:۵۷
آقای جان زور که نیست؛ رییس جمهور باید سابقه‏ی مدیریت اجرایی در سطح کلان را داشته باشد؛ نه اینکه سابقه‏ی نقادی ور نقدکردن صادقانه را. اقای زاکانی بسیار هم مخلص باشند؛ چطور می‏توانیم بفهمیم که مدیر خوبی هستند یا نه؟ (1266578) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۳:۰۹:۰۷
ایکاش بین «توکلی - نــادران - مصبــاحی مقدم - سیدحسن خمینی» یکی شان کاندید می شد. (1265470) (alef-6)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۶:۰۹:۲۶
سید حسن از همه بهتره. (1265951) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۰:۲۲:۱۰
سید حسن درسته وهمونم میاد (1266502) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۲:۰۰:۵۶
تو رو خدا دست از سر سيد حسن ديگه برداريد (1267667) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۲:۴۹:۵۱
عصاره هر سه تاشون روحانيه (1267822) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۴:۰۶:۱۰
من متوجه نقد عملكرد قاليباف نمي شوم ، برخي دوستان ساخت برج ميلاد ، 3 تونل ، چندين بزرگراه ، ، گسترش بي سابقه مترو ... را نمايشي مي دانند ،
حتما"‌از نظر آنها ساخت دوربرگردان ، ديدار مردمي در مناطق شهرداري و تقسيم چك هاي صدهزار توماني بين معلمان نشانه توانمندي است ! (1265634) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۶:۴۶:۴۰
قالیباف یک نظامی بوده نه دارای تخصص شهرداری (1266046) (alef-7)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۰:۵۷:۳۴
آفرین به شما که 8 سال خواب بودی انگار (1267479) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۵:۲۴:۴۲
آرنولد هم بازیگر بوده ولی فرماندار کایفرنیا هم شده (1268329) (alef-7)
 
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۲:۴۲:۵۹
آخري رو خوب اومدي. (1267796) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۲:۴۶:۲۲
این مشــــــــایی را الکی بزرگش نکنید (1265405) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۳:۰۶:۵۵
البته مخالفان مشــــایی ، مشایی را بزرگش کردند (1265464) (alef-6)
 
نیما
South Africa
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۲:۵۱:۰۷
شما اگر صحبتهای لنکرانی رو بخونین میبینین که از اول تا آخر در حال تهمت به قالیباف و انتقاد از گروه انحرافی هست به اضافه یک مشت شعار های توخالی که این روزها هر کسی میتونه بده. هیچ برنامه و هدفی هم ندارند. حتی یک برنامه جالب یا نکته معنی در در صحبت هاش نیست. مثلن سبحانی روی حذف اقتصاد ربوی و اصلاح بودجه نویسی تاکید داره یا رضایی برنامه های خاص برای اقتصاد داره. والی اینها فقط جو میدن و با احساسات جوانها بازی میکنند. (1265420) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۴:۱۰:۲۶
يكي از دلايل عدم نتيجه نهايي در ائتلافها بازي هوشمندانه خاتمي-هاشمي است .
در اين دوره اين دو نفر هيچ وقت اعلام نمي كنن خواهند آمد يا نه بلكه بايد تا روز آخر منتظر ثبت نام كردنشان بمانيم .
به همين دليل ائتلافها تكليف خود را نمي دانند، به عنوان مثال در 2+1 اگر خاتمي نيايد قاليباف گزينه نهايي خواهد بود اما در صورت حضور خاتمي ، بايد روي ولايتي تمركز كنند ،

مهمترين شخص در اين انتخابات خاتمي است كه بودن يا نبودنش مهمترين سوال مردم شده است (1265644) (alef-10)
 
موسى
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۶:۱۴:۳۵
١)به طور رسمى از سوى دولت نهم،دكتر لنكرانى به عنوان موفق ترين وزير انتخاب شد.

٢)او همان پايه گذار طرح پزشك خانواده است و در تمام روستاهاى زير ٢٠٠٠٠نفر اجرايش كرد ولى اجازه ادامه به وى ندادند.

٣) ٢٢٠سفر استانى وى در دوران وزارتش، اشراف خوبى به او در زمينه مسائل كشور داده.

٣)شخصيت علمى،نخبه و جوان او در راستاى رشد پيشرفت علمى كشور تأثيرگذار است.

٤)بهره گيرى او از نخبگانى كه سابقه وزارت و وكالت دارند، برنامه شايسته رقابتى به وى داده.

٥)او در سال٨٨ بعد از پايان وزارتش كانون فرهنگى بصيرت را در شيراز پايه گذارى كرد. (1265966) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۹:۴۱:۰۲
بسم الله الرحمن الرحیم
آقای موسی باسلام
پایه گذار پزشک خانواده دولت خاتمی و شروع کننده آن دکتر پزشکیان بود (1266453) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۲:۱۴:۱۸
سلام. بله همونطور که دوستمون گفته این طرح در دولت اصلاحات کلید خورد. استان اصفهان هم پایلوتش بود و من به عنوان کارشناس ارشد آمار در یک طرح تحقیقاتی بودم که عملکرد این پروژه را بررسی می کرد. سطح رضایت مردم هم در مورد اون خیلی خوب بود. ولی در دولت عدالت خواه! این طرح نابود شد، مثل خیلی از طرح های خوب دیگه. (1266669) (alef-6)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۰۰:۰۳:۰۱
ایشان وزیر خوبی بودند. اما هنوز برای ریاست جمهوری ایشان زود است. تجربه کافی ندارند. (1266908) (alef-10)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۰۰:۰۹:۰۹
جناب آقای دکتر عارف شخصیت بسیار برجسته علمی هستند. ایشان از دانشگاه تهران به عنوان شاگرد اول فارغ التحصیل شدند و سپس برای گذراندن دوره دکترا به دانشگاه استنفورد رفتند (یکی از سه دانشگاه برتر دنیا) و با معدل 20 فارغ التحصیل شدند. ایشان در دوره اول ریاست جمهوری آقای خاتمی رییس سازمان برنامه و بودجه بودند و به عنوان 8 مدیر برتر دنیا انتخاب شدند. ایشان فوق العاده مودب، با تواضع، پایبند به قانون و در معنای واقعی کلمه نخبه هستند. اگر می خواهید با رفتار و علم آقای دکتر آشنا شوید کافی است از دانشجویان دانشکده مهندسی برق دانشگاه شریف بپرسید. نکته ای که ایشان را از دیگر نامزدها متمایز می کند جامع الشرایط بودن ایشان است. مطمئن باشید ایشان همان آقای خاتمی است با همان منش و حتی کارایی بیشتر. خواهش می کنم تحقیق کنید. کاربران اینترنتی معمولاً اهل تحقیق و تفحص هستند. به عنوان برادرتان خواهش می کنم احساسی تصمیم نگیرید. جناب آقای دکتر روحانی مرد شریفی هستند اما از هیچ لحاظ قابل مقایسه با دکتر عارف نیستند. نه از لحاظ علمی، نه از لحاظ فکری، نه از لحاظ سیاسی. کافی است فقط به این نحوه فکری دکتر عارف توجه کنید که ایشان معتقدند کابینه باید فراجناحی باشد. یعنی صرف اصولگرایی یا اصلاح طلب بودن نباید کابینه انتخاب شود. اصل شایسته سالاری است (درست برعکس تفکر آقای دکتر احمدی نژاد)

رأی ما دکتر عارف
1- وزیر مخابرات
2-معاون اول دوره اصلاحات
3-مدیریت سازمان برنامه و بودجه (تأسیس صندوق ذخیره ارزی و پرکردن آن با نفت 7 دلار)
4-رئیس بخش علوم فرهنگستان علوم
5- عضو مجمع تشخیص مصلخت نظام
6- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

مغز بسیار فعالی دارند جناب آقای دکتر و فردی اخلاق مدار و بانظم و با تجربه (1266922) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۸:۲۵:۲۵
ﺁﻗﺎﻱ ﺭﺿﺎﻳﻲ ﺑﺮاﻱ ﺗﺒﻠﻴﻎ و ﺭاﻱ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺩاﺭﻩ ﻛﺎﺵ ﺑﺮاﻱ اﺩاﺭﻩ ي ﻛﺸﻮﺭم ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺩاﺷﺖ
ﺁﻗﺎ ﺑﺎ ﺣﻠﻮا ﺣﻠﻮا ﺩﻫﻦ ﻛﺴﻲ ﺷﻴﺮﻳﻦ ﻧﻤﻴﺸﻪ
ﻣﻨﻢ ﻣﻴﮕﻢ ﻣﺮﺩﻡ ﺗﻬﺮاﻥ ﻣﻦ اﻟﺒﺮﺯﻭ ﺑﺮﻣﻴﺪاﺭﻡ ﺗﺎ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﺗﻬﺮاﻥ اﺯ ﺑﻴﻦ ﺑﺮﻩ!
ﻳﻜﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﮕﻪ ﺁﺧﻪ ﭼﻪ ﺟﻮﺭﻱ? (1266296) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۸:۴۱:۰۶
آقا نیما، شما واقعا در کشور دوست و برادر آفریقای جنوبی تشریف دارید؟
یا به خاطر دور زدن فیلتر از پروکسی اونجا استفاده می کنید؟ (1266342) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۲:۵۸:۱۵
قحط الرجال شده يك سري كسانيكه واقعا شائبه خود بزرگ بيني دارند چه چيزهايي كه نمي گند ؟
واي از شرايط مردم
من مطمئن هستم رضايي ميشه و تكليف خيلي چيزها هم از پيش معلومه
بايد سايه نشين ها رو رصد كرد (1265438) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۳:۱۱:۱۹
وقتى احزاب فعاليت ندارند هزار تا ادم ميان كانديد مى شوند نه بًنامه داند نه تيمشان معلوم است وعدهاى الكى و حرفهاى تكرارى بدون تحليل وضع ماست اىن راه اداره يك كشور پهناور با بيش از هفتاد ميليون نيست كند زديد اقايان (1265477) (alef-6)
 
سلمان
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۳:۱۷:۰۷
انصافا حدود چهل روز به انتخابات مونده وفضا به این سردی!
چی می تونه این فضای شل و ول رو ناگهان داغ کنه؟ (1265503) (alef-10)
 
بهزاد
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۳:۱۷:۳۶
سری به بازار بزنی قیمتها را نگاه کنی بعد نظر انتخاباتی بزنید .. .روغن ارزان است قند ارزان است گوشت ارزان است برنج ارزان است ما هم داریم خرید میکنیم . (1265504) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۳:۱۸:۲۸
بابا شما خبرگزاریا که باید بیشتر بفهمید که! تورو خدا به مردم بگید مشایی اصلا برای کاندیداتوری ثبت نام نمیکنه! این دولت و تیمش تماما دنبال رکب زنی و خیت کردن و بعدش مظلوم نمایی چندش آور هستن!!! آخرشم به همه ثابت کنن "دیدید هیچی نشد و دیدید که ما عدالت خواه واقعی هستیم؟!" کسی مثل نیکزاد یا ثمره هاشمی براشون مهمه. مشایی ایده پرداز این دولت و این افراده، کار دیگه ای قرار نیست بکنه. این که خیلی تابلوئه!!!!!!!!! (1265507) (alef-10)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۳:۳۷:۵۲
بیایید به محسن رضایی رای بدهیم
و یا به خودمان بگوییم که چرا نباید به او رای دهیم
بیایید با عجله تصمیم نگیریم
بیایید رور حرف سایت ها و رسانه های به دنبال سود و اغراض خاص حسابی باز نکنیم
یا علی (1265559) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۷:۱۰:۰۳
بین کاندیدا های حاضر حقیقتا" محسن رضایی از همه بهتر است به نطر من ...
یادمان باشد رضایی شخصی بود که از همان سال88 با سیاستهای اقتصادی احمذی نژاد مشکل داشت و در مناظره ها به چه زیبایی با احمدی نژاد به مخالفت برخاست .. (1266104) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۳:۵۵:۰۴
بله ، اما ، از رای خودش هم نتونست دفاع کنه. چطور انتظار داشته باشیم از ماها دفاع کنه؟ از پسرش دفاع کرد که از منافع ملی دفاع کنه؟
آقای رضائی فرمانده سپاه در زمان جنگ بود. اما متاسفانه برخورد دوگانه ی ایشان باعث شده از چشم خیلی ها بیافته.
من هم می دانم تنها کسی که برنامه ی مناسبی برای اداره ی کشور داره ، آقای رضائی هستش ، اما از همان سال 88 که به ایشان رای دادم ؛ از کرده ی خودم پشیمان شدم. ایشان باید به شکایت خودش ادامه می داد. اما ول کرد. توی روز روشن رای ایشان به جای اینکه افزایش پیدا کنه ، کاهش پیدا کرد و از حق امثال بنده که به وی رای داده بودن دفاع نکرد.
اگر باز هم رای بدم و باز هم ایشان از رای من دفاع نکنه ، به خودم چه لقبی باید بدم؟ (1266888) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۰۰:۰۷:۳۰
من دور قبل بدون توجه به جو حاکم به محسن رضایی دکتر در اقتصاد رای دادم . این دور هم با قاطعیت بیشتری به ایشون رای میدم. (1266918) (alef-6)
 
Turkey
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۰۲:۱۸:۱۰
برادر من
مردم ما هیاهو محور هستن.
متاسفانه هرکی بتونه فضل رو هیجانی کنه رای رو برده (1267085) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۳:۵۱:۲۱
نگاهی تاریخی به پروسه انتخابات کشورهای اروپایی از یک سو ودو حزب ایالات
متحده امریکا می تواند درسی برای اصول گرایان باشد . اصلاح طلبان توانستند
از این تجربه به وفاق رسیده و در نهایت علیرغم دو قطب این طیف در نهایت
به کاندیدای حداکثری دو گزینه ای برسند و در انتخابات 92 با توجه شرایط ایجاد
شده باز هم به همین دو گزینه ای خواهند رسید .
اصول گرایان که هشت سال ازمون و خطا را تجربه کرده اند هنوز از پیچیدگی
عملکرد جناح افراطی وراست درون حاکمیت نتوانسته اند اموزه های دوران
مشروطه و دهه 1320 و بعد از جنگ تحمیلی را تحلیل مشخصی ارائه داده و
با بررسی سطح افقی جامعه در ابعاد اقتصادی فرهنگی مدنی و اجتماعی هم استراتژی و هم تاکتیک سیاسی را مدون سازند . اصول گرایان علیرغم پشتوانه تاریخی صد ساله هنوز نگاه و متدولوژی خویش را در سبک و سیاق سنتی که بخشی از ان در زمان جنگ تحمیلی اجرا شده متوقف کرده اند و روند تکاملی جامعه را تحلیل مشخصی ننموده تا جایگاه خود را از سطح عمودی که تسجیل شده است به هرم متوسط و پایینی جامعه سوق دهند که اسیب شناسی پویایی سیاسی انان را از همین زاویه باید نگریست . متاسفانه اکثر گروههای سیاسی کشور هنوز به بازسازی به باز سازی خویش اهتمام نورزیده و حتی علیرغم تایید این مهم که چون در ایران هنوز فعالیت حزبی تعریف نشده پس باید به همین روش عمل نمود یعنی دو ماه منتهی به انتخابات تاکتیک ها را مشخص کرد . اما پرسش این است ما که در جهان عرفی به سر می بریم چه تحلیل مشخصی از قشر بندی اجتماعی در فراز و فرود جامعه داریم ؟ در سطح جامعه چه بخواهیم و چه نخواهیم حر کت جریان دارد و لایه بندی اجتماعی شرایط را برای عرصه سیاسی تغییر خواهد داد و با سبک و سیاق فرضا چهار سال پیش هم نمی توان عمل نمود . اصول گرایان
حتی با طرد پراگماتیسم سیاسی که شاید واکنش صحیحی به نظر برسد در
یک سکون به سر می برند و تغییرات پایین را نا دیده گرفته که امروز با یک گزینه چند وجهی مواجه شده است چرا که همین شرایط یک کل به هم پیوسته را تجزیه و در جای دیگری ترکیب سیاسی بوجود خواهد اورد . مهمترین مسئله در وضعیت موجود برای اصول گراین ان است که از چند وجهی پرهیز نموده و تفکر سلیقه ای ناشی از ذهنیت های موجود را کنار گذاشته و از این چند وجهی درس بیاموزند که اصلاح گرایان دیروز که اقتصاد دولتی را عمده می کردند و اصول گرایان بدان معترض بودند از سال 76 عملا تفکر زمانجنگ را دگردیسی کردند و به بازسازی پرداختند اما اصول گرایان در پروسه تحول اجتماعی قطار خود را در هر ایستگاه به جای سوار مسافر جدید پیاده می کنند که از این زاویه تعدد کاندیدا ها در یک جناح از منطق درونی سرچشمه می گیرد . اصول گرایان باید به اجماع واحد رسیده و شرایط تاریخی ایجاد شده در این مقطع به آرامی طی کرده تا در اینده مجددا باز سازی را اغاز کنند . این شیوه کاندیدا توری نشان از بحران می دهد نباید عینیت مو جود را به همین شکل رها کرد . تمام کاندیدا های اصول گرا وقتی به دو اصل نظام اعتقاد دارند چرا مرتکب خطای سیاسی می شوند که القا شبهه کننده اصل انقطاب سیاسی را در تحلیل گرا ن ایجاد کند . (1265593) (alef-6)
 
ﻳﻜﻲ
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۸:۳۲:۰۶
ﻫﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻪ
ﺁﺧﻪ اﺻﻼﺣﺎﺕ ﻓﺎﺗﺤﺶ ﺧﻮﻧﺪﺳﺖ و ﺗﻮﺷﻮﻥ ﻗﺤﻂﻲ اﻟﺮﺟﺎﻟه
ﺁﻛﺴﻴﻮﻥ ﻧﺪاﺭﻥ ﺑﻴﺎﺭﻥ (1266320) (alef-7)
 
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۴:۱۲:۴۲
همه این ادمهای که نام بردین بجز اقای روحانی اصلا در حد ریاست جمهوری نیستن ونزد مردم اقبال کمی برای رای اوردن دارن الا مشایی که اگر تایید صلاحیت بشه احمدی نژاد حاضره نصف مملکتو بفروشه تا ایشان رای بیاره که حتما هم میاره پس زیاد روی این افراد وگروه ها زون نکنید 2+1 وائتلاف5 گانه هم بازی های سیاسی هستن ونمیتونن مردم را هم راضی کنن الا به یک شرط که یک فرد قوی ونام دار مثل رفسنجانی یا خاتمی در انتخابات شرکت کنه تا بشه مردمو پای صندوق های رای اورد وگرنه امکان نداره با این ادمها بشه انتخابات پرشوری داشته باشیم هم شورای نگهبان وهم همه دستگاهای نظارتی باید قبول کنن اگر ادمی با سلیقه خاص در انتخابات نباشه نمیتوان ادعا کرد که انتخابات پر شور بوده مگر انیکه بخواهید انتخابات به هر طریقی انجام بشه چه مردم بیان پای صندوق ها چه نیان که انهم حرفی است مانند بقیه حرفها (1265652) (alef-6)
 
امید
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۴:۱۵:۲۸
lمتکی فراموش شده (1265662) (alef-10)
 
یه نفر از مردم کشور
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۴:۲۰:۰۵
به نظرم در مقطع کنونی، افرادی برای رییس جمهور شدن ارجحیت دارند که پیشینه سیاسی کاری کمتری دارند. همین سیاست بازی ها و قدرت طلبی های بیشتر آقایونی که وارد عرصه انتخاب شدند، وضعیت مملکت رو به شرایط فعلی کشونده (1265675) (alef-10)
 
م-پ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۰:۵۸:۰۲
جناب "یک نفر از مردم" سلام
دقیقا در سال 84 از همین دیدگاه مردم استفاده شد که این دولت علیه بر سر کار آمد، افرادی که شما کاری جدی از آنها ندیده اید و مدیریت های کلان نداشته اند را چگونه بر افرادی که مثلا 50 تا 60 درصد در مدریت کلان خود موفق بوده اند و 40 درصد هم ضعف داشته اند برتری میدهید؟؟؟ تا به کی آزمون و خطا؟؟؟ بیایید این بار کشور را به دستان کسی بسپاریم که حد اقل بتوانیم یک صفحه از توانایی های مدریتی کلان و صدق گفتار او بنویسیم، و همه ی آن مطالب را با چشم غیر مصلح (نه از طریق خواب و کشف و شهود و ... صحبتهای تبلیغاتی صرف) دیده باشیم و دریافته باشیم (1266536) (alef-7)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۴:۴۴:۵۶
اگر اقای هاشمی . خاتمی . دکتر عارف و یا روحانی رییس جمهور شوند . مملکت دوباره به ارامش مینشیند.
واقعا ملت ایران تحت فشار هستند .
واقعا صبرشان داره لبریز میشه.

اقای رفسنجانی و یا خاتمی در دوره ریاست جمهوری اگر هیچی هم نداشتند حداقل به ملت ایران ارامش هدیه دادند.
از لحاظ روابط امور خارجه هم اینقدر دردسر نداشتیم

به امید روز هایی پر ارامش (1265748) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۱:۳۳:۵۸
شرمنده، نباید شرایط بد امروز ما را از نقد صریح و البته دقیقِ دولت سازندگی و دولت اصلاحات غافل نماید.

اما، یک سئوال، شما به سیاست خارجی اشاره کردید؛ مگر وزیر امور خارجه‏ی آقای هاشمی - که در تماس ایشان با عربستان سعودی نیز ناقل پیام و تاحدی واسطه بود - همین آقای ولایتی نبودند؟ همان آقای ولایتی که برغم برخی از اشتباه‎ها، تجربه‏ی طولانی وزارت خارجه و کار دیپلماسی را دارند. شاید حضور ولایتی به معنای آرامش در سیاست خارجی، روابط بهتر با همسایگان جنوبی، و تلاش برای رسیدن به توافق - در بلند مدت و نه با عجله - با ایالات متحده باشد. (1266585) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۰۵:۰۴:۱۶
بله آقای ولایتی بودند اما سرخط را از سردار سازندگی میگرفتند . (1272519) (alef-6)
 
Turkey
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۰۲:۱۶:۲۶
آره والله
ما که آرامش دوران هاشمی هیچ وقت یادمون نمیره.
حتی جرات نداشتیم بگیم که چقدر داره بهمون خوش میگذره (1267084) (alef-10)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۵:۰۷:۰۲
از نظر بنده حقیر هیچ کدوم مناسب نیستند مثل احمدی نژاد خودمون ...
یکی باییدبیاد که مدیریت داشته باشه حرف زدن بلد باشه وعده زیاد نده عمل گرا باشه ثبات شخصیتی داشته باشه اگر می تونه جلوی دزدی بگیره حرف بزنه اگر هم نمی تونه ساکت بشه بهتره تا اینکه فقط با حرف هاش اغتشاش ایجاد کنه ......
یکی بیاد که دلسوز باشه بتونه بهترین ها و نخبه ها رو دور خودش جمع کنه ...
و..... (1265796) (alef-6)
 
حامد الف
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۵:۱۹:۴۷
فکر میکنم از طرف احمدی نژاد در روزها ی آ خر نه رحیم مشایی که واضحه تایید نمیشه واعتراض وتبعات آن هم به نفع احمدی نیست بلکه کسی نامزد میشه که هیچ ایرادی برای رد صلاحیتش وجود نداره از رجال مذهبی وسیاسی هست و از گروه انحرافی و این چیزا نیست خوش ظاهر و خوش بیان و تحصیلکرده واقعی هم هست و به احمدی نژاد هم اعتقاد داره .... و با انفجار تبلیغاتی گروه طرفدار دولت میتونه رای بالایی بیاره ودر نهایت مدودوف خوبی بشه !! در ضمن میانه رو هم هست ! (1265828) (alef-6)
 
علي
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۰:۳۱:۲۰
توي اطرافيان احمدي نژاد چنين فردي رو ميبيني؟ (1267376) (alef-7)
 
نوید
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۴:۵۲:۱۸
من حدس می زنم کاندیدای دولت ثمره هاشمی باشه (1273655) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۵:۲۰:۱۱
سلام بااحترامی که برای دوستان درجبهه پایداری قائلم ولی اینرابگم که اقای لنکرانی سه میلیون رای بیشترنمیاره چون جبهه پایداری دربعضی کارهاافراط گرایی میکنندوهیچکس غیرازخودشان راقبول ندارندوبه این خاطرپشت به دکترجلیلی نمودندودکترجلیلی مجبورشدبادکترزاکانی ودوستان دیگرائتلاف کندوخلاصه جبهه پایداری = شکست مفتضحانه و به حرف بنده خواهیدرسید (1265830) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۸:۴۱:۵۹
سه میلیون؟ نه بابا فکر نکنم. خیلیه. اونم با این همه کاندیدا. (1266345) (alef-7)
 
آرش
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۶:۰۷:۵۰
الف خیلی دیگه دارید به انتخابات میپردازید . بنده گشتم یک خبر هم از نمایشگاه کتاب تهران درسایت پیدا نکردم (1265949) (alef-10)
 
ارش
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۶:۱۰:۴۲
همه معادلات در وقته اضافه بهم خواهد ريخت مثله هميشه.... (1265955) (alef-10)
 
احمد ک
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۶:۱۲:۵۱
همه برنامه اینست که تنور انتخابات را گرم کنند اقای هاشمی نقش کتک خور را بازی میکند واقای جلیلی میاید چه بدون هاشمی چه با هاشمی وبرنده انتخابات هم خواهد بود اگر هاشمی بیاید برای دو موضوع است که اول ان ته مانده حیثیت سیاسی را باید ببازد و دوم بتواند با بچه هایش به کارهای معمول زندگی برسند بدون زندان بچه ها اگر نیاید کاندید ای دولت ان نقش را بازی خواهد کرد ودر نهایت جلیلی رییس جمهور میشود وبقیه هم نقش سیاهی لشگر را بازی خواهند کرد که شاید بعد 8سال به اصلاحات تعدیل شده بعدی برسد اگر برسد چونمعلوم نیست سیاست خارجی تعین خواهد کرد (1265960) (alef-6)
 
بهروز
United States
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۶:۲۵:۲۸
به نظر بنده باید اقای قالیباف با قاطعیت وارد میدان شود چون ایشان واقعا شخصی فعال و با روحیه بسیجی وارد عمل شده و مشکلات گرانی و مشکلات دیگر را از سر راه بر میدارد. انشااله (1265992) (alef-10)
 
حالا ،یک نفر
United States
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۰:۵۹:۲۱
به یاری حق (1267483) (alef-7)
 
چکیده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۶:۲۶:۴۱
هیچکدام از افرادی که خیال رییس جمهورشدن دارند ،دراین قالب نمی گنجند،اینها همگی امتحان خودرابه بدترین شکل داده اند باید فضارابازکردتانیروهای دیگری که به مملکت ودین تعهد دارند برمسند اموربنشینند،بایدهمه احاد مردم باهرسلیقه ای بتوانند درامرحکومت دخالت داشته باشند بصورت یک حزبی وگروه خاص این امر میسر نمیگردد،نتیجه آن خصوصادراین 8سال نمودپیداکرد. (1265997) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۷:۱۷:۵۱
اصلا رییس جمهور میخواهیم چیکار. اگر نباشد اوضاع بدتر از این نمیشه اگر بهتر نشه. اینهایی که نام بردید اصلا در حد رییس جمهوری نبودند (1266121) (alef-7)
 
سید
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۷:۴۴:۳۵
احمدی نژادبا "هوش" سیاسی که داردبهتر از همه میداند مشایی تأیید نخواهد شد، بنابراین او را علم کرده که تمام انتقادات وبهتر بگوئیم"تخریبها"متوجهش شده و "سیبل" منتقدین گردد، تانامزد واقعی دولت از این انتقادات تا روز آخر ممکن مصون بماند، آنگاه به معرفی وی پرداخته که طبق محاسباتش و بزعم خدش درفرصت کم باقی مانده (کاندیدای دولت) کمترین آسیب را خواهد دید، واقعا درین شرایط کمی هوش سیاسی از منتقدین ضروریست (1266188) (alef-10)
 
شاهد
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۸:۰۱:۱۱
من به رئیس جمهوری رای میدهم که متعهدشودوامضانماید این متن رادربالای سروروی میز کاری خودش ووزیران ومعاونین وکارکنان قراردهدوبه آن عمل نمایند
این اتاق این میز این منصب امانت وموقتی است من خدمتگزارشماهستم بفرمائید الف ......رئیس جمهور ...... (1266243) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۱:۰۹:۴۹
متاسفم واستون . این اداها 8 سال واستون بس نیست؟ (1266552) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۸:۲۱:۱۶
خدا وكيلى با اىن همه كانديدا كى مى تونه انتخاب درستى داشته باشه اراء پراكنده قطعا به دور دوم مى كشونه و تازه فرد منتخب راى بالا نخواهد داشت كجاى دنيا ديديد ١٠-١٥ نفر نامزد رياست جمهورى بشوند و با سياه لشكر پر كنند (1266287) (alef-10)
 
سعیده
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۸:۲۱:۵۹
حرف حساب محسن رضایی رو اگه سال 88 خوب گوش میدادیم و بهش رای میدادیم این فلاکت گریبان گیر اقتصادمان نمیشد. این بار در ازغوغای رذسانه ای به برنامه هاش خوب گوش بدیم . خطر اقتصادی بیخ گوشمان است (1266289) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۸:۲۸:۳۱
چرا بین عکس ها عکس رحیم مشایی نیست؟؟؟؟ (1266305) (alef-7)
 
United Kingdom
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۸:۳۰:۳۳
يه f5 ديگه پايگاه چهارم شكاري ( پايگاه وحدتي ) سقوط كرد امروز . انگار حواست پرته الف (1266315) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۸:۳۲:۴۸
صداقت شماازاینجامعلوم میشه که به جای عکس لنکرانی عکس جلیلی رو گذاشتید. (1266322) (alef-7)
 
نما
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۹:۲۸:۳۳
فقط دكتر قاليباف و ديگر هيچ (1266437) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۹:۳۱:۴۷
به نظر من که هرکس رییس جمهور بشه هیچ فرقی به حال مردم نمیکنه.اقتصاد که خراب شه ، سیاست و دین و ... هم از بین میره.اقتصاد هم که افتاده دسته یه عده دلال و راند خوار و محتکر و ... .هیچکس هم قدرت مبارزه با این ناکسا رو نداره.با هیچکس جز جیبشون هم سازش نمیکنن. (1266441) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۰:۰۰:۰۳
یک دفعه شهردار سرما کلاه گذاشته ما دیگه به شهردار جماعت رای نمی دیم (1266474) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۰:۱۵:۲۶
تا اقای هاشمی و یا خاتمی که در عمل خدمات شایسته ای به کشور و ایثارگران داشته اند وارد این کارزار نشوند تنور انتخابات کماکان سرد است .دست این دو راد مرد را برای حضور در این انتخابات میبوسم و انها را برای نجات کشور از این وضعیت به احساس مسئولیت و شجاعتی که در انها سراغ دارم و این شجاعت را در جبهه جنگ در اقای هاشمی دیده ام ارجاع میدهم. (1266492) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۰:۲۹:۳۰
آیا آقای قالیباف از خیابان های که نیاز به جدول و آسفالت نداشت و کندن و ریختن دور تا ایجاد کار کنند خبر دارد ... ؟ (1266513) (alef-7)
 
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۱:۰۶:۴۷
نظر احمدي نزاد نيكزاد مي باشد (1266548) (alef-7)
 
جهان
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۱:۴۵:۵۴
طرفدارای احمدی نژادخوب میدوننددلیل این همه تهمت به او چیه.مطمعنا ادم باکمی فکرمیفهمه که مشایی بعدازعزلش ازمعاون اولی دیگه کاندیدا نمیشه.؛کاندیدای دولت شخص دیگریست. طرفدار دولت مردمی.) (1266605) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۱:۴۸:۳۲
فقط احمدی نژاد...مشایی هم جانشین خوبیه ولی مطمعنا کاندیدا نمیشه.چون احمدی نژادباهوش ترازاین حرفهاست...نماینده دولت شخص دیگریست. (1266612) (alef-10)
 
علیرضا
United States
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۲:۱۶:۳۰
اینبار حتما محسن رضایی میشه با برنامه و جدی کار میکنه و بی حاشیه (1266674) (alef-10)
 
ساسان
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۲:۳۰:۵۲
سلام
انشاالله دكتر محسن رضايي در سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي بار ديگر مشكلات اقتصادي مردم را همانند هشت سال دفاع مقدس حل و روحيه اميد را در زندگي مردم بوجود مي آورد و لبخند شادي را دوباره بر لبان مردم جاري مي سازد. (1266701) (alef-6)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۲:۳۳:۲۹
به نظر من این چند نفر ازبین کسانی که احتمال کاندیداتوریشون میره میتونن لایق کاندیداتوری باشن .والبته رییس جمهور رو مردم انتخاب میکنن:
1.سعیدجلیلی
2.حسن روحانی
3.عارف
4.قالیباف
5.ولایتی
دلایل:رییس جمهور باید به مسال بین الملل اشراف داشته باشه.کسی که سیاست خارجی میدونه قطعا از اقتصاد وسیاست داخلی هم سردرمیاره.
بقیه نامزدها خیلی سابقه داشته باشن سابقه وزارته که برای یک رییس جمهور واقعا کمه (1266705) (alef-6)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۲:۳۸:۱۸
معلومه که یواش یواش تنور انتخابات داره گرم می شود.با این همه کامنت
اما حرف اخر را باید اول زد با این کاندیداها مشخص است که قحط الرجال مشکل اصلی ایران می باشد و خداوکیلی فقط اقای رفسنجانی باید بیاید و تمامی گروه ها با علم به معایب و محاسن قدیمی که در کارنامه ایشان وجود دارد از ایشان تجلیل-تمجید و حمایت کنند مسلما امتحانشو توی همه جیز نشان داده و در بدترین حالت -خیلی بهتر از حضراتی است که نهایتا کارنامه شان دو خط با 100تا غلط است (1266715) (alef-6)
 
عزیزی نژاد-دهلرانی
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۲:۴۳:۳۳
ای کاش دکتر عادل آذر رییس مرکز آمار کاندید میشد.آخه خدایش هم از نظر علمی مورد تائید است و هم فردی کاری و ...ضمنن ایشون چهره ای کاریزماتیک داره و به نظرم ایشون شاید بتونه این خرابه های اقتصادی به جا مانده از دولت احمدی نژاد رو ترمیم کنه (1266728) (alef-10)
 
یونس
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۴:۱۵:۱۲
چون هم استانیته اینو میگی
برو فکر مملکتت باش مگه این آقا در زمان نمایندگیش چه گلی به سر دره شهر زده که ریاست جمهوریش بخواد به سر مملکت بزنه (1268103) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۴:۲۹:۵۴
فامیلته؟ (1268161) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۲۱:۴۱:۴۶
نه بابا امارو كه دستكاري ميكنه
امار ترم
امار بيكاري و ...واقعيه ؟؟؟؟ (1269237) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۲:۵۴:۱۵
تا تحریم ها لغو نشود اوضاع اقتصادی بهتر نخواهد شد یک بار هم شده ایران باید مجازات امریکا را به خدا واگذار کند مثل عبدالمطلب برابر لشگر ابرهه نمی شه با جهاد اصغر تیشه به ریشه جهاد اکبر زد که شکم خالی فرهنگ و ایمان سرش نمی شود و اعتقاداتش سست می شود باید جلوی نسل کشی علویان در سوریه و عراق و پاکستان و بحرین و عربستان را گرفت چه طور انها با درایت از کمک همع دنیا برای سر کوب شیعیان استفاده می کنند و ما هم اب به اسیاب دشمنان شیعه می ریزیم کجایند علمای قم و مشهد و نجف شیعه کشی بس است در چند صد سال اخیر این همه شیعه کشی رواج نداشته ..... (1266747) (alef-6)
 
unknown
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۳:۲۱:۴۷
الحق که آقای محسن رضائی با برنامه پیش می ره. سال پیش که به دعوت یکی از بزرگان تشریف آوردند، موضوع انتخابات را مطرح کردند و شمه ای از اهداف و پروژه های خود را تبیین کردند منجمله محقق ساختن نظام حکومت فدرالی در کشور که یکی از اهداف اصلی ایشان است. توضیحاتی که در این باره ایراد می کردند قانع کننده بود. به نظرم اگر آقای رفسنجانی و خاتمی در این رقابت وارد نشوند شانس آقای رضائی بیش از بقیه خواهد بود. (1266812) (alef-6)
 
محمد حسین
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۰۲:۲۰:۰۴
من از زاکانی خوشم میاد آدم متکبری نیست نماینده فعالی هم هست در مجلس توانایی مدیریت یک تیم رو داره اما نمیدونم تیم موردنیاز برای ریاست جمهوری رو داره؟؟؟ (1267086) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۰۸:۰۶:۰۱
هيچى نشده توپ وتشر فرماندهان نظامى درباره حذف خدمت سربازى شروع شده.
اقاى رضايى هنوز نميداند كه نمى تواند به بعضى حوزه ها ورود كند (1267173) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۳:۰۳:۲۲
امیدوارم دکتر جلیلی هم به صحنه بیاد شاید در میان کاندیداها بهترین باشه (1267852) (alef-7)
 
محمدحمید منتظری
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۶:۱۹:۴۴
با حضور هاشمی , به احتمال قریب به یقین سعید جلیلی هم می آید و طیف بزرگی از اصولگرایان در مورد او اتفاق خواهند کرد. (1268488) (alef-7)
 
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۷:۳۱:۳۲
اي كاش در كارها و نظراتمان نقش خدا را در نظر ميگرفتيم اگر او گوشه چشمي نظر به عبد خود كند همه بايد بروند و ماست ها را كيسه كنند (1268650) (alef-7)
 
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۲۱:۵۴:۴۵
اصولگرایان باید حتما اجماع کنند(وبلاگ بصیرت در زمستان) (1269272) (alef-7)
 
سید حمید
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۲۳:۱۸:۵۵
یه چیزی خیلی جالبه !!!
من نوشته های رو نمی خونم یعنی اول لایک مثبت و منفی رو میبینم بعد نوشته
واضح تر بگم شماها تو نت مثل زمان 88 که میگید ما بیشماریم الان شدید

دوستان الان خیلی زوده ............. !!!! (1269484) (alef-7)
 
عزیزی نژاد-دهلرانی
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۰۱:۴۶:۴۳
ببین آقا یونس ،دکتر عادل آذر واقعن مایه عزت و آبروی غرب ایرانه،شما هم به جای اینکه بخواهید با کوته نظری بحث شهرتون رو میان بکشید به نظرم بهتره با دیدی منصفانه و با چشم اندازی روشنفکرانه به این مسئله نگاه کنید...
ایشون در دوران نمایندگی مجلس هم خدمات شانی به حوزه انتخابی خود و کشور کردند.اگه یادتون باشه روند بودجه ریزی عملیاتی رو ایشون در مجلس باب کردند و نهایتن تصویب نمودند که .... و اینم بگم من خودم به دور از هر گونه تعصبات قومی و فامیلی این اعتقاد رو دارم که کشور الان به اینجور کسی نیاز داره و در جواب اون دوست عزیز که در مورد آمار سازی نظر دادن باید بگم که اگه الان مرکز آمار ابرو و وجهه ای دارد قطعن به یمن حضور دکتر عادل آذر در ریاست این مرگز می باشد. (1269825) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۰۱:۰۷:۴۶
دوست گرامی طبق قانون اساسی جمهمری اسلامی ایران دکتر عادل اذر رجل سیاسی محسوب نمی شود.لطفا بحث را ادامه ندهید (1272419) (alef-6)
 
ناهید
United States
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۰۲:۴۱:۴۵
قرار نیست که هر کسی شهردار خوبی بود رییس جمهور خوبی هم باشه .مثل رییس جمهور فعلی نه شهردار خوبی بود نه رییس جمهور خوبی شد اقای قالیباف کلا یک فرد نظامی است اقای محسن رضایی هم همین طور خودتان قضاوت کنید (1269876) (alef-6)
 
فرشاد
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۱:۱۰:۲۵
من فکر میکنم که اقای رضایی تا الان بهتر از سایرین عمل کرده چون:
1)وارد ائتلافهای بی سرانجام نشده
2)برنامه ریزی بهتری برای شروع کارهای انتخاباتی دارد
4)خدایش طرههایش برای مدیریت دولت به بهتره (1270530) (alef-6)
 
کارشناس
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۱:۲۲:۰۵
ترکیب مناسب:
كانديداي مردم ايران

أقای هاشمی رفسنجانی = رئیس جمهور
آقاي محسن رضايي = معاون رئيس جمهور
آقاي خاتمي = وزير خارجه
آقاي قاليباف = وزير كشور
آقاي حداد عادل = وزير آموزش برورش
آقاي نيكزاد = وزير مسكن و راه
آقاي احمدي نزاد = وزير تعاون
آقاي ولايتي = وزير بهداشت و علوم بزشكي
آقاي جهانكيري = وزير صنعت و معدن و تجارت (1270557) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۲:۰۵:۱۴
تنها کسی که میتواند در آرامش مشکلات مملکت را مرتفع کند رضایی است چون در هیچ جناح خواصی نیست و از طرفی در چند جناح است و به این دلیل و دلایل دیگر کسی اذیت اش نخواهد کرد علم تجربه شناخت کم وزیاد مملکت ولایت مداری و عدم افراط وتفریط را هم یک جا با هم دارد. (1270665) (alef-6)
 
حسین
United States
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۰:۱۰:۰۸
زاکانی آروم اومده
با اخلاق حرکت میکنه
ولی همین اخلاقش باعث میشه همه ی نظر ها متوجهش بشه.
زاکانی امتحانش رو پس داده
و با برنامه وارد میدون شده (1271812) (alef-6)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.