نظر منتشر شده
۲۲۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 187933
سردرگمی های جبهه پایداری؛
لنکرانی به نفع جلیلی از کاندیداتوری انصراف داد
بخش داخلی الف، 30 اردیبهشت 92
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۰
در آستانه اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان،  بالاخره جبهه پایداری، خود و طرفداراناش را از سردرگمی خارج کرد و با ترتیب دادن دیداری میان لنکرانی و جلیلی، تکلیف را به این صورت برای خود مشخص نمود؛ «باقری‌لنکرانی پس از جلسه مشترک عصر امروز، انصراف خود را از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری به نفع سعید جلیلی اعلام کرد.»

لنکرانی در بیانیه ای، انصراف خود را به این شکل رسمیت می بخشد: «ضمن تشکر از همه عزیزانی که در سراسر کشور نسبت به اینجانب ابراز محبت و بزرگواری نموده‌اند، به خصوص دانشگاهیان‌، نخبگان‌، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران‌، علمای اعلام و به ویژه حضرت علامه آیه‌الله مصباح یزدی دامت برکاته‌، با توجه به حضور قطعی برادر انقلابی و مومن جناب آقای دکتر جلیلی‌، با کسب نظر مشورتی از جبهه پایداری انقلاب اسلامی‌، برای دفاع از گفتمان امید، عدالت و استقامت‌، اینجانب ‌با انصراف از داوطلبی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری‌، ‌حمایت خود را از جناب آقای دکتر جلیلی اعلام می‌دارم.»

شاید این تصمیم برای خیلی از تحلیلگران قابل پیش بینی بود، زیرا انشقاق و اختلاف در جبهه پایداری را به وضوح می شد  مشاهده نمود، از جمله اعلام حمایت جبهه پایداری اصفهان از جلیلی، و یا اظهارات برخی چهره های جبهه پایداری در مدح جلیلی، اما چه شد که جبهه پایداری که سرسختانه از لنکرانی دفاع می کرد و او را نتیجه هفت سال مطالعه و در هر شرایطی وی را گزینه نهایی خود می دانست، راضی به کناره گیری لنکرانی شد؟ آن هم به نفع سعید جلیلی که  به هرحال راضی نشده بود زیر لوای رسمی جبهه پایداری در رقابتهای ریاست جمهوری حاضر شود؟ یک مجهول دیگر این معادله انصراف هم این نکته است که در شرایطی رخ می دهد که زمزمه های رد صلاحیت هاشمی و مشایی به عنوان دو گزینه ای که ظاهرا جبهه پایداری با آنها مشکل دارد، به گوش می رسد، و بیم فدا شدن مصلحتهای این جبهه بر اثر رقابتهای درون گفتمانی نمی رود. دو احتمالی که در مورد این انصراف، آن هم با شرایط فعلی به نظر می آید این است که:

یک: خبرهای نسبتا موثقی که از رد صلاحیت لنکرانی به گوش می رسید، احتمالا جبهه پایداری را واداشته تا قبل از اعلام رسمی نتایج بررسی صلاحیتها، حفظ آبرو کند و به نوعی، "روغن ریخته را نذر امامزاده کند".
دو: اختلافات درونی و تمایل بدنه و برخی از چهره های پایداری به جلیلی، و احتمال اقبال بیشتر آرا به وی، جبهه پایداری را وادار به مصلحت سنجی و جلوگیری از انشقاق بیشتر کرده است.

به هر حال، به هر دلیل و علتی که جبهه پایداری تصمیم به انصراف لنکرانی گرفته باشد، به نوعی در کارنامه این جبهه، نکته ای منفی تلقی می شود. روند انتخاب و معرفی لنکرانی و حذف جلیلی، حمایت قاطع سران پایداری از لنکرانی، حتی تلاش آنها برای جلوگیری از حضور جلیلی، و ادامه حمایت از لنکرانی بعد از حضور جلیلی، همه و همه نشان از یک مسئله دارد، و آن هم "کمبود تجربه و ناپختگی سیاسی این جریان نوپا" می باشد. که باعث شد، ضعف بزرگان این جریان در اقناع بدنه و نیروهای مرتبط به وضوح نمایان شود. همچنین هفت سال مطالعه این جریان! صرف گزینه ای شد که ظاهرا صلاحیتهای لازم برای نامزد ریاست جمهور شدن را هم ندارد.

بهتر بود این دوستان، با بررسی و برآورد دقیق از قدرت اقناع بدنه توسط راس جریان، دست به انتخابی می زدند که لازم نباشد با صرف این هزینه و اعتبار به یکباره کنار گذاشته شود. دوستان پایداری باید توجه می کردند که در دنیای سیاست نمی توان با تعارف و رودربایستی، به مقصود رسید (ظاهرا برخی ها امیدوار بودند که با معرفی لنکرانی، و اعلام حمایت قاطع جبهه پایداری از وی، سعید جلیلی در تعارف گیر کند و پا به عرصه انتخابات نگذارد) یا با مختومه کردن سرخود یک موضوع، دیگران را هم از پیگیری منع کرد(کاری که برخی از نیروهای جوان پایداری انجام داده و بر حضور جلیلی اصرار ورزیدند).

به هرحال جبهه پایداری در حالی به سوی جلیلی چرخش داشته که تا آخرین لحظه هم سعی کرد قابلیتها و توانایی های او را زیر سوال ببرد از جمله می توان به این نقل قولها استناد کرد؛ سید امیر حسین قاضی زاده، سخنگوی جبهه پایداری: آقای جلیلی اگر کاندیدا بشود ما انقلابی بودن گفتمانش را تایید می کنیم اما نمی توانیم توان اجرایی اش را تضمین کنیم.

 سخنگوی این جبهه همچنین ادامه می دهد: علامه مصباح می گوید اصلح از نظر من ایشان(لنکرانی) است. به جز این هم دیگر کاری ندارم. نمی توانم دین خودم را در سن ۸۵ سالگی به خطر بیندازم. برای چیزی مردم را راهنمایی کنم که خودم به آن اعتقاد ندارم.

حالا اما پایداری مانده و انصراف لنکرانی که هفت سال بر روی آن مطالعه داشته و حمایت از جلیلی که سعی فراوان کرد که قابلیتهایش را زیر سوال ببرد تا در صحنه رقابت حاضر نشود، اما جلیلی آمد و همه برنامه های پایداری به هم ریخت. تا ببنیم در ادامه رقابتها چه می شود.
 
Russian Federation
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۰:۱۷:۲۵
متاسفانه این جریان نوپا که ورژن جدید احمدی نژاد هستند می خواهند در تمام حیطه ها دخالت کنند و هنوز نیامده می خواهند مجلس و ریاست جمهوری و شوراها را بگیرند که تا کنون مورد اقبال مردم قرار نگرفته اند . به راستی اگر احمدی نژاد نبود این جبهه و اعضایش شکل می گرفتند ؟
در ثانی جبهه متشکل از چند حزب و نهاد مدنی و ... است اینها کی را دارند ؟ (1337608) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۱۳:۴۱
یک: خبرهای نسبتا موثقی که از رد صلاحیت لنکرانی به گوش می رسید، احتمالا جبهه پایداری را واداشته تا قبل از اعلام رسمی نتایج بررسی صلاحیتها، حفظ آبرو کند و به نوعی، "روغن ریخته را نذر امامزاده کند".

واقعا بی اخلاقی سایت الف مثال زدنی است! آخه این خبرهای موثق رو از کجا می یاری؟ ان شاء الله مردم جواب شما و طرفدارانتون رو در انتخابات می دن! (1338389) (alef-13)
 
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۱:۰۶:۲۲
اگه لنکرانی رد صلاحیت میشد پش هاشمی و مشایی اصلا حق ثبت نام نداشتند. (1338866) (alef-13)
 
...
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۰۰:۲۸:۲۹
واقعا بر اساس چه معیاری دکتر لنکرانی خودشونو رجل سیاسی میدونستن؟
۴سال وزیر بهداشت و ۲سالی هم سخنگوی یک حزب در مجلس
با اینکه شخص فعالی در زمان وزارتشون بودن به نظرم شایسته نشستن در راس قوه ی مجریه رو نداشتن (1344522) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۲:۳۴:۱۰
اتفاقا سخن کاملا راستی رو الف زده. با همه تقلایی که جبهه پایداری برای تایید صلاحیت کاندیدای مورد نظرش انجام داد اما نشد که نشد البته محرز بود رد صلاحیت ایشون.و در آخر برای جلوگیری از ریختن بیش از حد آبرو سعی کردند این رویه رو انتخاب کنند. وگرنه چه دلیلی داشت کمتر از بیست و چهار ساعت مانده به اعلام نتایج شورای نگهبان و بی مقدمه لنکرانی حذف بشه؟ آیت الله مصباح که می گفتند روی زمین زیر آسمون هیچ کس رو اصلح تر از لنکرانی نمیشناسند! چی شد اینهمه ادعای توخالی؟ (1339025) (alef-13)
 
اسمعیل نژاد
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۲۰:۱۶:۳۴
وقتی اسم آیت الله مصباح رو می اری ادب رو رعایت کن. (1343107) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۳:۳۱:۳۱
احتمالا شرط ایرانی بودن آقای لنکرانی مشکل داشته و تایید صلاحیت نشدند و جبهه پایداری ناچارا به سراغ جلیلی رفت. (1339059) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۷:۰۸:۱۰
سابت الف عامل تفرقه و شابعه پراکن است لابد قانونی وجود ندارد که از ان یترسد (1339136) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۷:۳۸:۴۴
در جواب آن آقايي كه پيش بيني رد صلاحيت لنكراني را بداخلاقي مي داند بايد گفت كه همگان آن را پيش بيني مي كردند جز شما و جبهه پايداري.

شوراي نگهبان صراحتا" اعلام كرده بود كه صرفا"‌ يك دوره نمايندگي يا وزارت به معني اصلح بودن نيست .

اين داستان شامل حضرات ابوترابي ، متكي و كواكبيان هم مي شود . (1339188) (alef-13)
 
ناصر
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۲۲:۵۲:۵۳
با سلام
خدمت دوستان محترم
چند نکته قابل توجه:
1-تقوای الهی موجب رهایی از هلاکت است لطفا در نوشتار خویش تقوا داشته باشید
2- همیشه پیش بینی افراد با انچه اتفاق میافتد یکسان نیست بنابراین صرف پیشبینی شما نمی توان گفت دقیقا رد صلاحیت ایشان محرز بوده است

3- نظر شما را جلب مبکنم به گفتگوی ایت الله مومن که گفته بودند ممکن است تعداد تایید شدگان بیش از 10 نفر باشد ولی این احتمال هم محقق نشد
4-معنای حرف آنست که همه احتمالات تا لحظه آخر دستخوش تغییر هستند و نمی توان به طور قطع گفت اقای لنکرانی رد صلاحیت میشدند

5- اینکه جبهه پایداری هنوز به پختگی کامل نرسیده است درست است
6- اما اینکه بخواهیم با بهانه یا بدون بهانه یا ... به هر بهانه ای این جبهه را تخریب نماییم دور از تقوای الهی است
با ارزوی ظهور حضرت یار (1343943) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۹:۱۲:۰۴
خب دوست پایدار من! این شایعه که دوسه روزه شایع شده...
لنکرانی باید صبر میکرد تایید صلاحیت بشه بعد انصراف بده ...
اینطوری هم بعد تبلیعاتیش بیشتر بود و هم از از مدیر و مدبر نبودن رفع اتهام! میشد...
نظرتون چیه؟... (1342733) (alef-13)
 
اكبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۰:۴۴:۱۶
-خبر عدم احراز صلاحيت آقاي دكتر لنكراني صحت دارد.
-اگر صحت نداشت چه دليلي وجود دارد كه آقاي لنكراني كه تنها فرد اصلح از نظر پايداري است به نفع يك فرد صالح كنار بكشد - اگر اصلح ، اصلح است حتي اگر از اراي باطله هم كمتر راي آورد نبايد عرصه را خالي كند
-با اين اوصاف احتمالاً برخي عقلا به اين تحليل مي رسند كه پايداري نه تنها مامور به وظيفه است بلكه به نتيجه هم چشم دوخته
- نبايد ميان رفتار و گفتار مدعيان ارزشها تناقضي يافت -مخصوصاً كه اصولگرا باشند چه رسد به جماعت پايداري كه ادعايشان بيش از همه است - اين اقدام اوليه در حمايت از جليلي و بيانيه هاي كتبي و شفاهي قبل از حمايت كاملاً متناقض است ( در اين باره از من سند نخواهيد كاملاً واضع است )
- تعصب ممنوع (1345932) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۲۴:۲۶
آره , آدم میفهمه یه نفر چقدر موافق داره چقدر مخالف , اینطوری میفهمی چه حرفی بیشتر موافق داره , آدم چه میدونه چند نفر از نظردیدن کردن که انقدرشون موافق بودن , واقعا حذف منفی مسخره هست (1338463) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۱۰:۰۷
دم انتخاب امکان نداره الف جرات کنه که سیستم منفی رو فعال کنه هر چند به نظر من توجیهاتی که قبلا برای برداشتن سیستم ثبت منفی بیان شده بود اصلا منطقی نبود به هر حال الف عزیز اینجوری عده زیادی عملا امکان اظهار نظر کردن ازشون گرفته میشه یعنی برای مخالفان به اندازه یک کلیک روی منفی هم ارزش قائل نشدین (1338653) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۴۲:۳۷
به کوری چشم الف پایداری همیشه پایدار میمونه! (1338770) (alef-13)
 
ی ل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۰۹:۳۱:۰۲
مطمئن باشید این پایراریتون به ناپایداری تبدیل میشه (1345450) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۱:۳۹:۱۳
با سلام از اول هم قرار بود لنکرانی به نفع جلیلی کنار برود و قرار بود حضور جلیلی همزمان با هاشمی و مشایی باشدو در اخر اینکه متاسفم برای تحلیلهای مغرضانه و بچه گانه شما همکاران اقای توکلی
عضو ارشد مردمی جبهه پایداری (1338934) (alef-13)
 
بسیجی ولایی مقاوم
۱۳۹۲-۰۳-۰۲ ۰۳:۱۷:۱۳
آفرین برادر دمت گرم.دیگه واقعا نسبت به آقای توکلی ناامید شدم.
جبهه پایداری کی گفت ما 7 سال روی آقای لنکرانی مطالعه می کردیم؟
ای آقایون به اصطلاح دیندار آقای مصباح حفظه الله به کوری چشم دشمنان خارجی و داخلی ابله فرمودند که من از 7 سال پیش ایشون در نظرم بوده ولی به کسی نگفته بودم و نظر شخصیم بود، اما امروز که شما جبهه پایداری بهش رسیدید منم رو می کنم.
آقای توکلی از خدا بترس، شیطون خیلی پدر سوختسسا. (1350205) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۲:۰۲:۵۰
من هم با نظر شما موافقم و خطر این جبهه را بسیار می دانم برای این کشور که لازم است الف با هوشیاری و در راستای حفظ نظام این کار اقای لنکرانی و جبهه پایداری را تحلیل کنند،
البته الحمدالله این کار آقای لنکرانی که در دقیقه 90 اعلام نتایج انصراف داد که قطعا بدلیل اطلاع از رد صلاحیت ایشان بوده و گرنه ایشان بهتر بود تا اعلام نتایج صلاحیت که می شد و تایید می شدند به نفع جلیلی می رفتند کنار
نه این که مردم را احمق تصور کنند و در سایتهای خود گونه ای جلوه دهند که ایشان انگار فداکاری کرده نشانه ریب و دو رویی است
جبهه محترم پایداری هم به جای تحمیق مردم و فداکاری جلوه دادن این کار کاندیدای بهترین کاندید زیر زمین و اسمان ، شجاعانه تا دقیقه 90 و اعلام نتایج رد صلاحیت می ایستادند و بعد می گفتند ما کاندیدمان عوض شد

در واقع این کار اقای لنکرانی و سایر منصرفین که شجاعت ماندن تا دقیقه 90 اعلام نتایج را نداشتند و در واقع با سو استفاده از اگاهی از رد صلاحیتشان نشان داد که شورای نگهبان خوب تشخیص داده و باید این منصرفین مزور را که شورای نگهبان بهتر می شناسد در ادامه از هر پست و مقامی رد صلاحیت کند
الف جان خواهشا منتشر کن و رودرواسی نکن این نظر من خواننده است و اگر الان گفته نشود همان بحث بازی سیاسی در لوای تقوی نممایی وضع کشور را توسط گروه های دو رو بدتر می کند
من این را در سایت رجا نیوز نوشتم منتشر نکردند با مسئولیت من چاپ کن تا فکر نکنند ما احمقیم
ضمنا یک مطلب هم در مورد کاندیداهای که قطعا با اگاهی از نتیجه رد صلاحیت خود شجاعانه تا اخر ایستادند و این منصرفین اخیر که با شجاع نمایی و ایثارنمایی دارند انصراف می دهند نیز بدانند دوره این بازیها تمام شده است
اگر منتشر نکنی و نقد نکنی در حق نظام و اصلاح سیاستمداران خیانت کرده ای والسلام

به هر حال تمام انصرافهای قبل از اعلام نتایج صلاحیت (1340234) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۸:۱۴:۵۸
واقعا متاسفم ازاین تفرقه اندازی این سایت وتهمتهایی که به بزرگان این جبهه شریف (پایداری زده میشه (1349541) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۰:۱۹:۵۷
حاج آقا که فرموده بودند بینی و بین الله اصلح تر از لنکرانی روی زمین نیست که؟؟!! (1337626) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۰:۵۷:۵۳
بالاخره وقتی بگن انصراف داد محترمانه تره تا بگن رد صلاحیت شد . هر چند اونقدرا هم رای نداشت که الان روی رای جلیلی تاثیر به سزایی بذاره . (1337764) (alef-13)
 
ب ز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۰۹:۳۳:۱۵
تورو خدا خوشتون میاد از این حرفهای بی معنی شور انتخاباتی ندارید و منتظر فتنه ی بدتری باشید (1345472) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۲۶:۴۶
متاسفام برای سایت الف که فقط نوک بینیش را می بیند با این تحلیهای ابکی
به امید توفیق جناب آقای جلیلی در انتخابات و آرزوی توفیق برای جناب آقای لنکرانی

تردید ندارم که با این تصمیم جناب دکتر و جبهه محترم پایداری دشمنان خارجی و دوستان داخلی و... ناراحت شدند چون شکافی به زیبایی پر شد الحمد لله (1338140) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۱:۰۰:۵۵
جلیلی رو قاطی پایداری نکنید لطفا خودش صریحا رد کرده (1338845) (alef-13)
 
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۲ ۱۲:۳۶:۳۲
اصلاً جلیلی توانایی اداره مملکتی که دست و پنجه با مشکلات عدیده اقتصادی خرد کرده را ندارد
فوق فوقش وزیر امور خارجه
کسیکه دکتری علوم سیاسی را دارد مسخره است که بتواند مشکل اقتصادی را رفع کند
این از احمدی نزاد هویداست
کسیکه دکتری ترافیک را داشت ببینید چقدر ترافیک مشکلات را در کشور پیچیده تر کرد (1351012) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۲ ۱۵:۲۴:۵۵
سایت الف کدوم وریه؟
زیاد کاندید میشن میگن جه خبره؟ کنار میرن این مدلی تیتر می زنن!
کلا میخواید گیر بدید نه؟ (1352129) (alef-13)
 
ساجد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۳۸:۴۴
علامه در همون سخنرانی فرمودند : در یک صورت رای به صالح غیر اصلح جایز است و ان در صورتی است که مطمئن باشیم انتخاب صالح غیر اصلح تنها راه شکست افسد است...
آقایان لطفا در حرف زدن هایشان دقت کنند مدیون این اقا نشوند...
اگر ولایت مدارید سخنان رهبری در مورد شخصیت ایت الله مصباح حجت را بر همه تمام میکند (1338204) (alef-13)
 
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۵:۲۳:۲۲
اين آقا بابت پشتيباني هاي همه جانبه به كل ملت مديونن .

نظرات آقا در مورد آقاي هاشمي رو هم مطالعه بفرماييد. (1339089) (alef-13)
 
حمید رضا
United States
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۴:۳۶:۵۹
خیا نت های هاشمی رو هم مطا لعه بفرمائید..... (1348192) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۳:۴۴:۱۷
خوب ماشاا.. شما واردید از هر آب گل آلودی ماهی بگیرید و هر چیزی رو به نفع خود تفسیر کنید (1347691) (alef-13)
 
بهزاد
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۴۳:۲۰
پایداری ها گفته بودند در صورت احساس خطر حاضرند روی فردی دیگر اجماع کنند!
پس معلومه خبر تائید صلاحیت "هاشمی" بهشون رسیده! از ترس از دست دادن امکان خدمت به مردم اجماع کردند!!!
"ما بیشماریم"
می خوای سانسور کن می خوای منتشر کن. (1338234) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۷:۲۵:۱۲
بابا بیشمار
هاشمی تونم که رد صلاحیت شد (1342012) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۵۲:۰۸
خبرهای نسبتا موثقی که از رد صلاحیت لنکرانی به گوش می رسید، احتمالا جبهه پایداری را واداشته تا قبل از اعلام رسمی نتایج بررسی صلاحیتها، حفظ آبرو کند و به نوعی، "روغن ریخته را نذر امامزاده کند".

مطمئنا فقط همین دلیل باعث این کار شد. چون خبرها از موثق هم گذشته بود و بین آقایون رد و بدل می شد. (1338277) (alef-13)
 
زهره وند
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۵۷:۲۴
دلیل انصراف دکتر لنکرانی این جمله شهید بهشتی بودما شیفتگان خدمت هستیم نه تشنگان قدرت (1338829) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۰۲:۲۲
الف باز دوباره شروع کن به دلیل سازی..
مرد بود که انصراف داد..
خوبه دنبال قدرت دویدن هم حدی داشته باشه و زبون درازی هم رویی.. (1338335) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۰۳:۰۵
منتظر اتفاقات وائتلافات دیگر هم باشید این نتیجه حضور هاشمی است که زلزله در اردوگاه قدرت انداخته است (1338337) (alef-13)
 
سینا از شیراز
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۰۷:۴۴
درسته اما شورای نگهبان هم گفته بود کاندیداهایی که ردصلاحیت میشن، اول به خودشون خبر میدن تا اگه بخان انصراف بدهند. (1338355) (alef-13)
 
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۱۱:۱۸
ایشان نفرمودند اصلح تر روی زمین نیست، فرمودند اصلح تر از ایشان را من نمیشناسم. (1338378) (alef-13)
 
ح ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۱:۳۵:۱۴
با این شناخت ناقص فکر نمی کنید اظهار نظر نفرمایند بهتر است و به عدالت نزدیکتر؟ (1340099) (alef-10)
 
م. مردم
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۳۸:۳۵
خوشم میاد از ذکاوت جلیلی که تحت عنوان پایداری وارد نشد و به جبهه پایداری اجازه سوءاستفاده نداد.
انشالله با انصراف عارف به نفع هاشمی و انصراف ولایتی و حداد به نفع جلیلی، رقابت 4 نفره بین جلیلی، قالیباف، هاشمی و رضایی صورت بگیره. رقابت نهایی بین جلیلی-هاشمی یا جلیلی-قالیباف خواهد بود. (1338535) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۲:۲۶:۱۹
مشائی رو یادت رفت،رضایی رو هم که اضافی به حساب آوردی.قالیباف هم واسه جمع کردن رأی های سرگردانه.
رقابت اصلی بین هاشمی،جلیلی و مشائی میشه. (1339015) (alef-13)
 
امید
Russian Federation
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۵۴:۳۲
سیاست پدر مادر ندارد . به قول چرچیل سیاست کثیف ترین شغل دنیاست (1338598) (alef-13)
 
دانشجوی علوم سیاسی
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۵۹:۳۴
برادر من الان یکی پیدا شده و مدعی است پدر علم سیاست است بعدش سیاست شغل نیست (1338843) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۲۲:۴۹
این جمله که از آقای مصصباح نقل شده درست منتقل نشده. آقای امصباح ظاهرا گفتند: من در زیر این آسمان و روی این زمین شهادت می دهم که .... (1338702) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۱:۵۸:۲۵
و همچنین ایشون فرمودن اگر اصلح تر بود باید بهش رای بدین! (1338970) (alef-13)
 
دانشجوی مهندسی
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۱:۳۱:۴۹
اصلح خودش صفت تفضیلیه! اصلح تر دیگه چیه!!! (1340082) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۱:۳۴:۱۲
واقعا" هم درست گفته بودند اصلح تر از لنکرانی در بین ثبت نام کننده ها نبود (1340093) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۰:۲۱:۴۸
جليلي هم بايد به نفع هاشمي انصراف بده . (1337632) (alef-7)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۳۱:۳۹
هه هه جوک میگی چرا هاشمی کی باشه آخه؟!!!! (1338157) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۳۸:۳۰
با توجه به عدم امکان درج منفی ، صفا جهت اطلاع آقا امیر ، هر کی با ایشون مخالفه به این ، نظر مثبت بده . (1338202) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۲۵:۰۹
آقای هاشمی ناجی ملت باشند. (1338469) (alef-13)
 
سید مهدی
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۴:۵۱:۰۱
حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی؛رئیس جمهوری که با اقتدار تمام مدیریت دقیقی کرد بر اوضاع این کشور بعداز ویرانی های دفاع مقدس،آیت الله هاشمی کسی که باز آبــــــــرو و یک عمر تجربه و مغز متفکر اقتصادیش را باز به میدان آورده تا به فکر معیشت من و شما باشد.آیت اللهی که فقط و فقط اول برای رضای خدا و بعد برای استمرار حکومت اسلامی پای بر عرصه نهاده.
با کمال ادب و احترام برای جناب آقای جلیلی که انصافاً منشا ادب و اخلاق هستند.لطفاً به طرفداری از ایشان بقیه کاندیداها را تخریب ننمایید که " آخـــــــــرتی " هم هست.
یاحق؛ (1339076) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۷:۳۹:۴۲
لطفا یکی بفرماید که ایشان چه سابقه اجرایی درخشانی دارد جز مذاکرات بی حاصل با 5+1 که شده مذاکره برای مذاکره در حالی که هیچ نتیجه ندارد جز اینکه هربار مداکراتشان تمام می شود یک لایه به تحریمها اضافه می شود حال کسی که نتوانسته مذاکرات را درست به پیش ببرد چگونه می خواهد کشوری را هدایت کند 4 سال بعد اگر ایران هنوز در نقشه دنیا باشه باید خدا را شکر کنیم (1339191) (alef-13)
 
ا.م
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۴۶:۴۷
اصولگراهای طالب قدرت و بی توجه به اوضاع کشور دست به دست هم میدن که هاشمی رای نیاره، و انصافا هم از از دست دادن قدرت واهمه دارن! ولی اصولگراهای منطقی و انقلابی ( مث آقایان توکلی و مطهری و... ) دوست دارن قدرت رو از دست بدن ولی نظام و ممکلت کمی آرامش ببینه و امیدوارانه تر حرکت کنه، پس گرایششون به رای آوردن هاشمی هست به احتمال زیاد. (1338251) (alef-13)
 
شبیه راز
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۵۰:۲۰
ایندفعه با جلیلی رو در روی ارتجاع هاشمی ها میایستیم. (1338271) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۲:۴۶:۵۰
آقای عزیز! بزرگتر از جلیلی اومدن و نتونستن هاشمی رو از صحنه حذف کنند گنده شون که احمدی نژاد باشه هشت سال تمام تریبون به دست این ور و اون ور رفت و هاشمی رو کوبید ! آخر چی شد ؟ غیر اینه که احمدی نژاد منزوی شد و هاشمی قدرتمند تر از گذشته سربلند از همه جنگ افتراها و توطئه ها و دروغ ها بیرون اومد؟
آقای جلیلی همون بهتر که سعی کنند یخورده توی سیاست خارجی با خواهر اشتون به نتایج موثری برسند بهتر از ریاست جمهوریشونه. (1339035) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۱۷:۴۸
هاشمی که رد صلاحیت شد!!!!
اخ دم شورای نگهبان گرم. . .
آقای هاشمی دیگه وقتشه بشینی خونه بچه هاتو تربیت کنی. . . (1338417) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۱۸:۵۶
از اون حرفا زدی ها (1338687) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۷:۳۹:۲۴
جلیلی تایید صلاحیت میشه؟ (1339190) (alef-13)
 
انجمني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۰:۲۳:۵۶
به يه نفر احتياج داريم كه توانايي حرف زدن داشته باشه . (1337642) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۰:۵۵:۱۸
آقای دکتر جلیلی هیچ کاریز مایی نداره و این مورد ، مسئله کوچکی نیست . (1337755) (alef-13)
 
عاشق ایران
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۱:۰۷:۱۳
رای ما دکتر جلیلی عزیز است اگر بقول شما کاریزما ندارد ولی با آمدنش بساط فساد وبی حجابی بر چیده میگردد به امید خدا (1338867) (alef-9)
 
به سوی خیبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۲:۰۶:۲۴
در پاسخ به دوستانی که تصور میکنند دکتر جلیلی در گفتگو چیزی برای گفتن ندارند
اجازه بدهید تبلیغات آغاز بشود
آنوقت قضاوت کنید

آقای دکتر جلیلی یک سخنور قابل و مسلط به گفتگو هستند.
کار کمی نیست که در مذاکرات در مقابل گروهی از کارشناسان و دیپلمات های شش کشور قدرتمند دنیا بنشینی و ان ها را به چالش بگیری.

مشکل اینه که ایشون اهل خودنمایی نبودن و بی دلیل مدام در مقابل دوربین یا پشت تریبون نمیرفتند. به صورت خیلی تخصصی روی پرونده ی هسته ای متمرکز بودند. و با گرفتن زمان های طولانی از طرف های غربی ، بستر مناسبی برای سرعت بخشیدن به تحقیقات هسته ای فراهم آوردند.

لیس الانسان الی ما سعی (1338990) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۰:۲۴:۲۷
جليلي سابقه مديريتي نداره . (1337645) (alef-7)
 
هادي
Turkey
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۱:۲۲:۱۸
نماينده ولي فقيه و دبير شوراي عالي امنيت ملي كه اعضاي اين شورا شامل رؤساي سه قوه و وزراي اطلاعات و كشور و خارجه ميباشد و مهم ترين مسائل كشور بررسي و تصميم كرفته ميشود معاون وزير امور خارجه بوده قبلش و مسئول بررسي هاي جاري دفتر رهبري انفلاب اسلامي كه اينها مديريت حساب ميشون. مديريتهايي كه به هر كسي داده نميشود (1337861) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۳۰:۱۸
شناخت من از جليلي ، به اندازه شناخت من از كاترين اشتون ميباشد . (1338151) (alef-13)
 
ارمیا
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۸:۵۹:۳۸
نمیدونم ما مردم ایران چرا اینقدر زود دل میبندیم!...
هیچ وقت کاترین اشتون به خاطر اینکه یک مذاکره کننده س و توی تلویزیون نشونش میده با همچین اقبالی روبرو نمیشه...
واقعا چرا توی ایران اینجوریه؟...
بد نیست یه یادداشتی جامعه شناختی در این مورد بزاره الف... (1342648) (alef-13)
 
شهاب
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۱۲:۴۸
فکر کنم شما تو ایران زندگی نمی کنی که این حرف را می زنی؟
انصافا جلیلی را با کس دیگه ای اشتباه نگرفتی؟ (1338385) (alef-13)
 
alh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۱۹:۳۱
سلام لابد هاشمی سابقه مدیریت داره (1338433) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۴۵:۳۷
تو مطمئنی که ایرانی هستی؟ شاید هم کلا خوابی (1338783) (alef-13)
 
عمار
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۱:۱۴:۴۸
متاسفانه مردم ما آدم خوب بودن را با مدیر خوب بودن اشتباه گرفته اند! درست است جلیلی آدم خوب و مومنی است ولی چه مدیریت اجرایی ای داشته (به واژه ی اجرایی توجه کنید) ایشون در نهایت فقط سخنگو و رای زن بوده اندولی ریاست جمهوری گاو نر میخواهد و مرد کهن... (1338885) (alef-9)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۵:۵۰:۴۴
اره.دکتر جلیلی سابقه درست کردن تورم 50 درصد و افزایش 4 برابری قیمت دلار و ترویج خوی اشرافی گری رو نداره (1339098) (alef-13)
 
... از رودسر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۰:۲۵:۵۶
وقتي فكر ميكنم كه شايد تفكرات احمدي نژادي ممكنه 2 باره حاكم شود ؛ مو به تنم سيخ ميشود . (1337653) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۰۰:۳۰
به واقع حق مطلب رو ادا کردی دوست عزیز (1338619) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۰۶:۴۳
جلیلی رو با دکتر یکی نکن (1338646) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۱:۳۱:۳۷
0=0 (1338915) (alef-13)
 
علی
Russian Federation
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۰:۲۶:۴۹
اینا همه می دونن رئیس جمهور هاشمیه،عاقلند که انصراف می دن. (1337656) (alef-7)
 
ا. م
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۵۵:۵۲
این طرفی ها انصراف میدن که قدرت رو از دست ندن! انصراف میدن که روی یه نفر متمرکز بشن و هاشمی رای نیاره، ولی نمیدونن ملت از اشتباهاتش درس گرفته.... (1338304) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۲:۰۸:۱۹
شمامیشه بجای ملت نظرندی!،مردم عاقلند وخودشون نظرمیدن، (1338993) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۶:۴۹:۵۴
آیا واقعا به نظر شما اگه همه اصول گراها بیان پشت جلیلی باز هاشمی امکان رای آوردن داره!؟ (1339123) (alef-13)
 
فاطمه
۱۳۹۲-۰۳-۰۲ ۰۹:۵۴:۲۵
:) (1350408) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۰:۲۸:۰۰
70 درصد اعلام انصراف هایی که در سایت ها درج شدند بعد از مدتی تکذیب شدند . (1337662) (alef-7)
 
مهرداد
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۱۴:۲۷
البته این خبرو اخبار (20:30) هم گفت (1338667) (alef-13)
 
ه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۰:۲۸:۱۶
نه که حالا خیلی رای داشت !!! (1337665) (alef-7)
 
Latvia
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۲۸:۳۲
اومده بود به پستی که ازش برکنار شده بود برگرده، وزارت... (1338482) (alef-13)
 
انصاری
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۱:۳۲:۲۳
داشت دیگه!
بعضی ها چشمهاشون رو میبندند بعد که فرد مورد نظرشون رای نیاورد میاین تو خیابون و میگن تقلب تقلب!! (1340086) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۰:۳۳:۲۷
ای بابا اصلح از کف برفت (1337683) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۰:۳۴:۰۸
کاملا درک کرده که رای نمیاره. (1337687) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۰:۵۳:۱۱
اینها همه برنامشون هست و گزینه دولت و احمدی نزاد همین جلیلی هست (1337746) (alef-13)
 
م
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۹:۰۲:۱۲
دکتر لنکرانی باید دو روز صبر میکرد تا هم شایبه ی رد صلاحیتش برطرف بشه و هم مردم عادی که فقط از طریق رسانه ملی احبار رو میگیرن وقتی میدیدن کاندیدای پایداری به نفع جلیلی کنار رفت به جلیلی رغبت بیشتری پیدا میکردند...
در هر حال اگه لنکرانی دوروز صبر میکرد خیلی بهتر بود... (1342667) (alef-13)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۱:۰۱:۱۲
خیلی جالبه حالا که فهمید تایید صلاحیت نشده به نفع جلیلی کشید کنار، قبلش پایداری ها می گفتند ما کاندیدامون رو انتخاب کردیم!!! (1337776) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۱:۰۳:۴۶
قطعا رد صلاحیت شده و جهت حفظ ابرو کناره گیری کرده (1337788) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۱:۱۰:۳۱
مرد بود و سر حرفش موند. (1337807) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۱:۱۱:۰۴
چقدر قشنگ اعتقاد و پایبندی به گفتمان واحد باعث از بین رفتن منیت ها می شود... (1337812) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۱:۱۱:۴۱
میدونست تایید صلاحیت نمیشه انصراف داد.جلیلی هم باید مرد باشه بپذیره بدرد رئیس جمهوری نمیخوره.ولی افسوس که مرد این دوره زمونه قحطیش اومده (1337815) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۱:۱۲:۲۳
صد در صد معلوم بود ايشون صلاحيت لازم رو نداره. شوراي نگهبان هم ايشونو رد صلاحيت كرده بوده. خواسته بد نشده گفته به نفع جليلي برم كنار. غافل از اينكه جليلي هم براي پايداريها راي نميشه چون فقط تجربه در گفتگو راجع به پرونده هسته اي رو داشته و هيچ برنامه اقتصادي و فرهنگي نداره و در ضمن اينكه مهره دولت هم محسوب ميشه (1337819) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۱:۱۳:۵۹
جلیلی بهش گفته شورای نگهبان تاییدت نکرده برای حفظ حرمت آبت الله انصراف بده (1337825) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۱:۲۵:۵۵
احسنت به اين مرد اصول گراي واقعي (1337873) (alef-10)
 
هادي
Turkey
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۱:۲۶:۵۵
تنها كسي كه توان متحد كردن قوا و حركت كشور در مسير انقلاب و عزت ملي را دارد بدون شك دكتر جليلي است. دكتر لنكراني هم خوب كرد به نفع وي كنار رفت... (1337882) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۴۷:۰۴
همین دکتر دکتر گفتن ها بیچاره مون کرد!! (1338255) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۱۶:۲۹
اگر منفي ها فعال بود بالاي 1000 تا منفي خورده بودي (1338413) (alef-13)
 
پزشک روستا
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۱:۱۹:۱۴
یک سوال ازتون دارم به نظر شما کسی که کاندیدای ریاست جمهوری میشود و بهش میگن دکتر بهتر نیست یک تست علمی توسط افراد بی طرف ازش گرفته بشه تا مشخص بشه سوادش در حد کیلو هست یا واقعی چون من یکی از این کلمه دکتر دکتر یک جوری میشوم (1338894) (alef-9)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۱:۴۸:۳۹
با این حساب جلیلی دور اول پیروز است انشاءالله ، چه هاشمی تایید صلاحیت شود چه نشود . (1337974) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۳۶:۲۱
البته با رد صلاحیت هاشمی که برنامه ریزی شده و از قبل فکرش و کردند شاید افراد جوانی که بتوانند 24 ساعت روز و شب بدوند و آخرش یک احمدی نژاد دیگه از آب دربیاد مثل جلیلی 30 درصد رای بیاره!!!! (1338523) (alef-13)
 
فرزند ایران
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۱:۴۹:۴۸
با تمام احترامی که برای ایت اله مصباح قایلم ولی فکر میکنم این حرف درست نبود که در تمام دنیا اصلح تر از لنکرانی نیست
بهر حال فکر کنم ایشون وارد سیاست نشن بهتره (1337977) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۴۵:۳۱
ایشان گفت بین کسانی که کاندید شده اند دوست عزیز ! (1338246) (alef-13)
 
mohamad
United States
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۱:۵۳:۱۰
خداخیرش دهد که خودش فهمید و کنار رفت. ریاست جمهوری که کارآموزی نیست .بقیه آنها نیز باید به نفع آقای هاشمی کنار بروند. (1337992) (alef-10)
 
آنتي اليگارشيزم
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۱۷:۱۸
نعوذ بالله چند وقت ديگه ميگيد خدا هم بهتره به نفع هاشمي بره كنار!!!! (1338415) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۷:۳۴:۰۳
از اون پرچم آمریکایی که اون گوشه خورده معلوم چه خبره !!!!
فکر کنم شما عضو فعال ستاد ایزی لایف باشی ! (1339176) (alef-13)
 
mohamad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۴:۴۲:۲۴
برادر یا خواهر محترم؛
ظاهرا شما هم مثل همفکرانتان فقط مسخرگی و تهمت زدن را یاد گرفتی.وجود آن پرچم دست من و شما نیست. بسته به خط اینترنتی که استفاده میکنید ممکن است پرچم هر کشوری گذاشته شود.
بهتر است بجای هرزگی کمی به اصل موضوع بپردازید. (1341147) (alef-10)
 
مائده
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۱:۵۳:۵۱
هیچکدا م سابقه مدیریتی ندارند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ولی لنکرانی بهتر از جلیلی بود (1337996) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۰۰:۲۰
ان شاء الله دكتر جليلي پيروز است (1338027) (alef-10)
 
یاری
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۰۴:۴۸
از اول هم معلوم بود که این یک دعوای زرگری است .
حالا خواهید دید که در صورت حضور هاشمی همه اینها در یک نامزد ائتلاف خواهند نمود حتا بعید نیست که دولت نیز وارد این بازی شود . (1338046) (alef-10)
 
نظرآزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۰۶:۱۷
جناب یاری دقیقا کلامت درسته . چاقو دسته خودش رو نمیبره مطمئنا بخاطر کنار زدن هاشمی اصولگراها هر چند ظاهرا با هم مشکل دارن ولی باهم ائتلاف میکنن البته بحث هاشمی نیست بحث ادامه راه احمدی نژاده که اگر کاندید اصولگرایان انتخاب بشه وضعیت فعلی کشور دچار بحرانهای شدیدتری میشه آخر سر هم اصولگرایان مثل جریان احمد نژاد خودشون رو کنار میکشن و گناه اشتباهات رو به گردن نمیگیرن (1338348) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۰۷:۰۵
احتمالا آقای جلیلی 40 میلیون رأی می آورد که هم روی خاتمی را کم کرده باشد و هم روی احمدی نژاد را. (1338054) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۵۸:۰۳
فعلا يه دونه مثبت به خودت بده كه روي ما هم كم بشه (1338312) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۰۹:۳۱
خوشبین هستی دوست عزیز (1338364) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۶:۱۴:۲۶
نخیر بد بین هستند به سلامت... (1339103) (alef-13)
 
محمدجواد
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۱۱:۰۲
با این حرکت نشون داد باتقواست. با این حرکت گفمان انقلاب اسلامی قویتر و یکپارچه تر از پیش میشه. به امید اینکه ائتلاف 3نفره هم خودشونو کنار بکشن تا حامیان این گفتمان با اتحاد جلوی آیت الله هاشمی دربیان.
نصر من الله و فتح قریب (1338075) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۱۳:۲۳
ااکثر اصولگرایان به نفع جلیلی کنار خواهند رفت انشالله جلیلی پیرو. میدان خواهد شد (1338082) (alef-10)
 
هومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۱۸:۰۴
باید به اونایی که میگن دکتر جلیلی سابقه اجرایی نداره بگم: رزومه دکتر رو یه نگاه بندازید.
رای ما دکتر سعید جلیلی (1338100) (alef-10)
 
جواب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۱۶:۵۲
دوست عزیز میشه کمی در مورد سوابق اجرایی ایشون توضیح بدید ما هم بفهمیم ؟ (1338414) (alef-13)
 
سرباز
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۴۹:۴۹
دوست عزیز سوابق آقای جلیلی مشخص و روشنه میتونی خودت بری دنبالش و بدون واسطه ببینی همه جا هم هست.
مهم عزم و اراده و استقامته در وجود ایشان موج میزنه و اهل سازش و کنار اومدن با شیطان نیست.
مهم انقلابی بودن هست
مهم اینکه از جنس مردم هست و خونه میلیاردی و ماشین و میلیاردی و بچه دست کج و کارتل اقتصادی ندارده
رئیس جمهور آینده باید مقاوم باشه از جبهه مقاومت نه از جبهه سازشکاران و ریا کاران نه از جبهه اشراف
باید درد مردم رو چشیده باشه
مطمنا کسانی که طرفدار اقتصاد لیبرالی هستند لیاقت اسم مسلمان رو ندارند چه برسه ریاشت جمهوری اسلامی ایران (1338799) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۲۱:۵۸:۳۰
احمدی نزاد هم تمام این خصایل رو داشت ولی اخرش چه شد به چه وضعیتی دچار شدیم (1343581) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۱۹:۲۲
مرحبا به حلم و روحیه انقلابیت....
تو تشنۀ قدرت نبودی..............
(1338108) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۳۷:۴۶
بــــــــــله، دوره بعد هم من خودم میرم کاندید میشم، بعد چون مطمئنم رد صلاحیت میشم 24 ساعت قبل از اعلام صلاحیت ها بیانیه می دم انصراف می دم. خیلی کار جوانمردانه و بزرگمنشانه ای هست، نه؟!!!!!!!!!!!!!!! (1338530) (alef-13)
 
صادقي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۲۰:۱۵
جناب لنكراني رد صلاحيت شده بود . چاره اي جز اين نداشت (1338111) (alef-10)
 
روح ا...
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۲۱:۳۲
انشاالله برادر عزیز جلیلی با سربلندی تمام پیروز انتخابات گردد و پوزه دشمن به خاک مالیده شود وآفرین به لنکرانی که به نفع اصلح تر کنار کشید (1338119) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۲۱:۴۷
علامه فرمودند اصلح لنکرانیست...
"اصلح تر" هم معنی نداره عزیزم (1338700) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۲۳:۴۹
یادمه جبهه پایداری اون اولا مدام اعلام میکرد که جلیلی و لنکرانی دارن کاندیداتوری رو به هم تعارف میکنن امما گویا سرش دعوا هم بوده...
انصافا جلیلی این جبهه رو کوبوند (1338705) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۲۵:۱۳
حاج اقا عجله کردند آخه با 7 سال زیر نظر گرفتن مگه میشه خدا و رسول ص را شاهد گرفت باز اگه 70 سال زیر نظر گرفته بودن بیشتر میشد اعتماد کرد!! (1338133) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۲۶:۰۸
الف جان چقدر بد قضایا رو تحلیل میکنی
خودت چند روز پیش نوشتی علامه مصباح باید به گفته خودش مبنی بر اجماع عمل کند و دست از لنکرانی بردارد.
حداقل 1 نکته ی مثبت این جریان رو هم میدیدی که جریان پایداری با این همه دبدبه و کبکبه و سردمداری شخصی همچون علامه مصباح حاضر به مهار نفس خود هستند و اشتباه را هرچند 7ساله میپذیرند (1338136) (alef-13)
 
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۳۲:۴۹
احسنت
تو شرایط فعلی که اصلاح طلبا تمام توانشون رو جمع کردنو با یه کاندید واحد و اون هم با تمام قوا دارن وادر صحنه میشن بهترین کار برای اصولگراها هم همینه که با یک کاندید وارد بشنو به فضل خدا پیروز بشن. (1338167) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۴۵:۰۵
توی این ۸ سال اصولگراها چه گلی به مملکت زدند که باز پیروز هم بشند؟ (1338241) (alef-13)
 
ا. م
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۰۰:۰۷
اصلا حرف اصولگرا و اصلاح طلب نیست، والله تا جایی که ما خبر داریم، به جز گروهی از اصولگراهای طالب قدرت و گروه اندکی مستقل، اکثر مردم و سران با درک اوضاع بسیار نا بسمان و غیر قابل پیش بینی کشور، روی آقای هاشمی متمرکز شدن که شاید ایشون با درایت و استفاده از نیروهای زبده و انقلابی بتونن باری از دوش این مردم کارد به استخوان رسیده بردارن... (1338324) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۱۵:۴۰
میلاد جان اصلاح طبا نه همه ی عقلا دارن تلاش می کنندتا با پیروزی جناب هاشمی قطار انقلاب به ریل توسعه وآبادانی برگردد واز توهم بیرون بیاییم (1338407) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۳۴:۳۳
دیگه واسه همه اثبات شد که جبهه پایداری و لنکرانی دنبال قدرت نیستن!!!!!! (1338179) (alef-13)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۳۷:۰۵
حالا که نتونستین توی جبهه پایداری شکاف بندازین شروع کردین به گفتن چرت وپرت (1338192) (alef-13)
 
الله آدامی
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۳۷:۳۲
یعنی باین ترتیب آقای لنکرانی ادعای آقای مصباح یزدی را درمورد خودش رد میکند؟ (1338195) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۴۴:۲۳
آقای لنکرانی برای معاینه بالینی مناسب است نه سیاست و حکومت (1338237) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۵۲:۴۱
من نمیدونم "الف" چه اصراری داره از هاشمی حمایت کنه و جلیلی رو بکوبونه! لطف بفرماین روشن کنین بنده رو! (1338281) (alef-13)
 
ادمیزاد
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۱:۳۳:۲۵
محمد جان با فندک یا کبریت الف هم بعید می دانم اصرار داشته باشد الان دیگر بحث اصلاح طلب و اصولگرا نیست موضوع این است که هر کس دارای عقل و درایت می باشد و دلش برای انقلاب و کشور میسوزد باید دست از خصومتهای شخصی بردارت حال این کشور با هاشمی یا جلیلی یا محسن رضایی و... درست میشود فرقی برای ما ندارد (1338919) (alef-9)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۵۲:۵۳
اصلح چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1338283) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۵۳:۰۵
خدا نکند 8 سال دیگر هم کشور بشود کلاس کارآموزی برای جلیلی!
تازه اگر به عاقبت احمدی نژاد دچار نشود (1338285) (alef-13)
 
ايران آزاد
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۵۴:۰۶
ميگم چه راحت ٧ سال زحمت بعضي ها دود شد!!
آقايان مردم را چيز فرض كردند! بابا طرف و كشوندند كه صلاحيتت تاييد نمي شه خودت انصراف بده تا آبروت حفظ شه!
حالا ميگن خودش انصراف داده ! اگه مي خواست انصراف بده پس چرا اين همه هزينه كردند كه وارد شه!!!! (1338289) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۲:۵۴:۱۳
خدایا!
ملت ایران را از خشکسالی، دروغ و اصولگرایی حفظ بگردان
الهی آمین (1338291) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۰۰:۴۸
لطفا کمی هم از تجربیات و پتانسیل های اجرایی اقای جلیلی بنویسید. اون یکی کخ چندن سال استاندار و چندین سال هم شهردار تهران بود. این کرد که دیدیم.
خدا براین مردم ساده اندیش رحم کناد (1338328) (alef-13)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۰۱:۵۶
با این بد اخلاقی ها راه به جایی نمی برید. خیلی از رفتارهای شما به نام آقای توکلی نوشته می شود.البته بعید نیست که ایشان هم خیلی مخالف این گونه برخوردهای شما نباشند. بالاخره 8 سال حسادت ایشان را به آقای احمدی نژاد (فارغ از تغییر موضع کنونی احمدی نژاد ) را شاهد بودیم. ولی هم به شما و هم به آقای توکلی می گویم : خدا وکیلی اینگونه لحن تمسخر آمیز که به کار می برید صحیح است؟ آیا این آقای مصباح نبودند که گفتند 7 سال است که روی آقای لنکرانی کار کردم؟ خوب دیدید که ایشان گفتند اگر بیم آمدن یک افسد بر سر کار باشد باید بر صالح مقبول تاکید کرد. دیدید که ایشان فرمودند این نظر من است و شما می توانید بیشتر تحقیق کنید. واقعا این گونه برخورد را با کسی همچون هاشمی که حتی اکنون سازمان مجاهدین خلق هم از او حمایت می کند کرده اید. در مطالبتان در مورد جبهه پایداری کینه موج می زند. من بین همه دوستان که صحبت می کنم از همه سلایق اتفاق نظر دارند که سایت الف احساسی و با حسادت و کینه با پایداری برخورد می کند . پایداری جای خود اما این کینه بیچاره تان می کند . چون می بینید آقای مصباح از آنان حمایت می کند به جای این که ببینید شاید شما اشتباه می کنید سریع کینه جلوی عقلتان را می گیرد و کسی که امام خامنه ای او را مطهری زمان می داند را نیز اینگونه مورد تاخت و تاز قرار می دهید. اگر ولایت را قبول دارید !!!!!!!! که به نظرم معلوم نیست این برخورد صحیح نیست.  (1338334) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۰۴:۵۱
دیگه سایتتون نمی آم چون جانبدارانه نظرات رو تایید می کنید و سیستم منفی دادن رو هم برداشتین تحلیل هاتون هم که بهتره چیزی نگم راجع بهشون (1338345) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۰۷:۳۰
دکتر گفتن طرفداری آقای جلیلی منو یاد دکتر گفتن طرفداری آقای احمدی نژاد میندازه. (1338352) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۱۰:۵۷
جبهه پایداری با این همه تناقض در درون خودش چطور میتواند یک کشور را اداره کند (1338373) (alef-13)
 
Keshavarz
United States
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۱۱:۵۵
من تعجب ميکنم بعضی فکر ميکنند جليلی بهتر از احمدی نژاد هست. احمدی نژاد سابقه اجرايی داشت (شهرداری تهران و استانداری اردبيل) و وضعيتمان اين شد. (1338380) (alef-13)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۱۲:۲۱
زماني كه دست هاشمي و مشايي براي مردم رو بشه و همه بفهمن كه اين با هم همدست بودن ديگه كسي باقي نميمونه كه با دكتر جليلي رقابت كنه.
دوستاني مثل قاليباف و رضايي هم كه توهم زدن تنهايي و با حمله كردن و كوبيدن همه جناح ها به نتيجه مطلوب ميرسند، سخت در اشتباهند.

هموطنان عزيزي كه فكر ميكنن دكتر جليلي سابقه مديريتي ندارند، فراموش نكنن كه با مذاكرات ايشونه كه ما دشمنو دست بسته نگه داشتيم و با خيال راحت به فعاليت هاي هسته ايمون ادامه ميديم و از هرگونه تعرض بيگانگان جلوگيري شده و متاسفانه همه اينها به اسم دولت خائن دهم تمام شد

متشكرم از همه (1338382) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۷:۰۱:۱۲
منظورتون فروش نفت به نصف قیمت به چین و وارد کردن داروی چینیه؟ یا دادن نسیه نفت به هند و وارد کردن برنج؟ (1341871) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۱۵:۱۰
تنها کسی که می تواند کشور را نجات دهد
.
.
.
.
.
.
.
.
فک کردی میخوام بگم هاشمی

نه عزیزم فقط جلیلی (1338401) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۱۵:۲۹
اولا آیت الله مصباح گفته بود که اگر دیدی اصلح تر از خودت در انتخابات وجود دارد حرام است که کاندیدا شوی
دوما دکتر لنکرانی از ابتدا گفته بودند که رقابتی بین من و دکتر جلیلی وجود ندارد
سوما چون دکترجلیلی قبول نکردند که به میدان بیایند دکتر لنکرانی پا به عرصه گذاشتند
چهارما پایداری همیشه جواب می دهد
پنجما مخلص همه بچه حزب اللهی ها از جمله دکتر جلیلی و دکتر لنکرانی هستیم (1338404) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۱۵:۵۸
پس تکلیف هفت سال تحقیق چه میشود ؟
تکلیف نبود اصلح بین ارض و سما بجز لنکرانی !! (1338409) (alef-13)
 
تارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۳۱:۰۸
ولي من همچنان حتي اگر لنكراني نيايد در برگه راي مينويسم لنكراني چون آيت الله مصباح ايشان را اصلح دانستند و اين يعني كه لنكراني اصلح هست (1338726) (alef-13)
 
روح اله
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۱۶:۱۳
سلام
روز به روز به پست بودن گردانندگان و تفکرات گردانندگان الف بیشتر مطمئن میشوم
این افراد چه بدی به شما و انقلاب کرده اند که باید در موردشان اینطور قلم بزنید
بفرمایید جبهه پایداری چه بدی به شما کرده؟
افرادشان چه بدی به شما و انقلاب داشته اند؟
هر چند نرود میخ آهنین در سنگ و راهی که شما میروید به ناکجا آباد می باشد

به زودی چهره ی سیاه شما هم رو میشود ...

پست هستید و سخیف
از افراد پست جز این انتظار نمیرود (1338410) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۲:۲۶:۴۶
برادر بدی از این بیشتر؟
احمدی نژاد را 8 سال بر ما تحمیل کردید حالا جای عذرخواهی مشابهش را تجویز می کنید؟
اگر جرات یک عذرخواهی کوچک داشتید که ما حاضر بودیم یک بار دیگر فریب شما را بخوریم ولی همین یک یند را هم ندارید
البته بنده که کلا فریب نخوردم و در هر دو دوره به جناح مقابل شما رای دادم
ولی درست نیست یک کاندید را در حد انبیا بالا ببرید
مشکل شما پایداری ها این است که قداست ایجاد می کنید و عملا با این کار دین را به سخره می گیرید
همین کافی نیست که ما از شما پایداریها دل خوش نداشته باشیم؟
یک رئیس جمهور در هیچ حالتی نمی تواند قدیس باشد چون با این همه کار اجرایی قطعا اشتباه خواهد داشت
حال شما کسی را قدیس می دانید که مخزن اشتباه است
و دیگر اینکه فرهنگ تخریب را در کشور به راه انداختید
چرا از دستاوردهای جلیلی برای مردم نمی گویید یا لنکرانی؟ که ما بر این اساس رای بدهیم
چرا فکر می کنید تخریب سایر کاندیدها برای شما رای می خرد؟
یک کاندید ریاست جمهوری باید از چند سال فبل برنامه داشته باشد.چطور به خودتان اجازه می دهید یک شبه کاندید پیدا کنید و به ملت تحمیل کنید؟
فرض کنید بقیه دزد و خائن هستند دلیل نمی شود چون شما دزد و خائن نیستید به شما رای بدهیم؟ ممکن است شما توان اداره کردن یک ساندویچی را هم نداشته باشید. صرف اینکه بقیه خائن و دزد و منحرف و پیر هستند باید به شما رای بدهیم؟
فضی تخریب ا را انقدر تنگ کردید که کسانی بتوانند کاندید شوند که در مقابل هجمه های شما یا مقاوم باشند و یا توان مقابله به مثل داشته باشند و همین باعث شد خیلی از اصلح ها که اتفاقا شما آنها را جاسوس نیز می دانید حذف شوند
حتی در کار شورای نگهبان هم دخالت می کنید
برادر برای نشان دادن بدی که این ادمها به ما کردند بنده شخصا می توانم از الان تا 8 سال دیگر مطلب بنویسیم ولی اینجا مجالی نیست و همین را هم بعید می دانم الف منتشر کند (1339018) (alef-13)
 
بامداد
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۷:۵۷:۳۰
جبهه پایداری به کل ملت ایران بدی بسیار بزرگی کرده ، که تا ابد بدهکار ملت ایران است .
احمدی نژاد از آستین همین آقایون بیرون اومد و کابینه ه اش را همین آقایون فرمودند که به امضای امام زمان رسیده ؟

یادتون اومد ؟ (1339239) (alef-13)
 
عبدا...
Canada
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۱۷:۲۷
الف جان خیلی برای تحلیل و ردیف کردن علل به زحمت نیفتید

دلم برای قالیباف میسوزد و انتظار 8 ساله وی، دوباره باید شاهد اتفاقات 84 باشد

پیرمرد ولایتی هم فکر نمیکرد مثل اب خوردن از او بگذرند (1338416) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۲۱:۲۲
آقای جلیلی ولنکرانی وضع موجود را نمی توانند بهتر کنند ولی نهایتا شاید بتوانند همین وضع را با هین مشکلات زیادحفظ کنند که بدتر نشود. (1338443) (alef-13)
 
Ireland
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۲۲:۴۷
دوستانی که از چند روز قبل می گفتند جلیل کیه و رای نداره و الف داری اشتباه می کنی بخونن. من چند بار هم گفتم که جلیلی می آد بالا. (1338450) (alef-13)
 
موسی
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۲۴:۳۶
عمل سیاسی برای جناب لنکرانی عمل به تکلیف بود. و حالا تکلیف نشکستن رای حزب‌الله. عمل سیاسی برای شما جناب توکلی انگار معنای دیگری دارد ... (1338465) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۲۵:۳۴
سایت الف با رویه ی جسارت آمیزی که در درج خبر و تحلیل در پیش گرفته آینده بی اعتبار و عمر کوتاه خبری خودش رو رقم میزنه
نسبت به آیت الله مصباح اگر مخالف هم هستید باید ادب رو رعایت کنید
تعابیر شما نسبت به ایشون جسارت آمیزه
نسبت به آقای لنکرانی هم
من اصلا به هاشمی رای میدم اما واقعا جسارت کردید به جبهه پایداری و آقای لنکرانی و آیت الله مصباح
باید جوابگو باشید به خدا
رهبر گفتن: تقوا تقوا تقوا (1338470) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۳۰:۱۶
به نظر من که کاملا مودبانه بود مقاله الف (1338725) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۲۵:۵۷
زحمت کشیده ،وقتی دیده رد صلاحیت میشه، به نفع دیگری رفته کنار.اگر راست میگفت زودتر می رفت (1338472) (alef-13)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۲۹:۵۴
الف جان عزیز اینقدر لجن پراکنی نکن،واقعا باعث تاسفه که دکتر توکلی انقلابی اینجوری نیروهای گفتمان انقلاب رو تخریب می کنه.آقای دکتر چه خبر از آیت الله!! (1338484) (alef-13)
 
از رامسر
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۴۰:۲۲
84 دیگر و تجربه ای دیگر............ تا کی آخه؟؟؟ (1338546) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۵۶:۲۵
لنکرانی مگر چقدر رأی دارد که به نفع جلیلی کنار برود؟ وانگهی لنکرانی رد صلاحیت می شود. در نتیجه روغت ریخته را نظر امامزاده کرده است. (1338603) (alef-13)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۳:۵۸:۱۴
راستی یادم رفت بگم . قطعا آقای جلیلی به جبهه پایداری نزدیکتر و گفتمان ایشان یکی است و با شماها بیشتر فاصله دارند معلومه که شما با قالیباف تکنو کرات بیشتر سازگارید منتظر روز بعد از اعلم نتایج انتخابات و تیتر شماهستم (1338607) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۱۵:۴۷
جناب لنکرانی حالا فرق بین پیر و جوان را متوجه شدید ؟ شما باید سالها کار کنید تا پیر سیاست شوید . (1338673) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۱۷:۴۶
متاسفم که شما دکتر جلیلی را کاندیدای جبهه پایداری معرفی می کنید.
در حالی که ایشان را نمی شناسید ایشان وام دار هیچ گروه و جریانی نیست ولی این قدر بین مردم مقبولیت دارد که هر کس می خواهد انصراف بده می گه به نفع ایشان انصراف می دم. (1338682) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۷:۱۶:۲۵
ایشان برچه اساسی بین مردم مقبولیت دارند؟ , سابقه اجرایی ایشان چه بوده؟ , برنامه اقتصادی شان چیست؟ و اصولا" چرا همه دوست دارند خودشان را نماینده مردم بدانند؟ (1339149) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۱۸:۱۷
ما بالاخره نفهمیدیم جلیلی تاثیرش رو جبهه پایداری بیشتره یا آیت الله مصباح... (1338685) (alef-13)
 
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۲۰:۳۳
هر کاری که برای رضای خدا نباشه هیچ ارزشی نداره و دروغی بیش نیست. (1338696) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۲۵:۳۷
آقای الف لطفا تقوا داشته باش
علامه مصباح نفرمودند 7 سال مطالعه، فرمودند از 7 سال پیش ایشان رو در نظر داشتم ولی به کسی نگفتم. (1338708) (alef-13)
 
محمد ل
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۲۸:۱۴
مرحبا به برادر عزیز لنکرانی و درود بر مطهری زمان. اینان همه مردان وظیفه اند و مردان وظیفه همواره پیروزند، اگرچه به ظاهر ناکامی حاصل شده باشد. معتقدم جریان پایداری در آینده نه چندان دور جریان برتر و پرطرفدار در عرصه سیاسی خواهد شد. (1338717) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۵۸:۵۶
ازقدیم گفتند سالی که نکوست از بهارش پیداست (1338839) (alef-13)
 
Sina
United States
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۳۷:۰۴
يکی به ما توضيح ميده تو جليلی چه ديديد که انقدر طرفدار داره. ما دور بوديم در جريان نيستيم. غير از مديريت های درجه دو و سه در وزارت امور خارجه و دبيری شورای امنيت ملی در اين چند سال چه سوابقی داره؟ (1338749) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۴۱:۵۹
تا کی میخواهید پایداری رو تخریب کنید. دست بردارید از کار. اخبار شما با هیچ جای جور در نمیاد همیشه خلاف بقیه گفته هاست. برای بالا بردن رای قالیباف لازم نیست این همه دروغ بسازید و تخریب کیند. ایشا الله از این توهم میایید بیرون. (1338768) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۷:۳۵:۵۰
این تخریبا چه ربطی به قالیباف داشت ! بین خودی دعوا ننداز اخوی !!! (1339179) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۴۹:۴۱
یک سوال ببببببزززززررررگگگگگگ
وقتی جبهه پایداری :
1-نمیتونه با نزدیکترین جریانات به خودش مثل اصولگرایان سنتی ارتباط و تعامل سازنده برقرار کنه
2-نمیتونه حتی بین زیرشاخه های خودش به وحدت و نظر واحد برسه
3-دارای بداخلاقترین نماینده ها(با بیشترین آمار درگیری در مجلس یا فحاشی به خبرنگارا) در درون مجلسه
4-حتی جلیلی حاضر نمیشه به عنوان نماینده این جبهه در انتخابات حاضر بشه
5-وقتی سایر کاندیداها(که قطعا نماینده بخشی از مردم هستن) براش شیطان اکبر هستن
چطور میخواد یک کشور رو متحد کنه و با ملت تعامل کنه؟ چجوری؟؟؟؟
چجوری وقتی حتی جلیلی یک پست مدیریتی قابل ملاحظه توی عمرش نداشته میخواد کشور رو از این منجلاب اقتصادی نجات بده....
یکی از دوستان پایداری توضیح بده حداقل یه برنامه ذهنی ارائه بدین که نگن ملت رو به مسخره گرفتین... (1338798) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۰:۵۲:۰۸
دکتر لنکرانی مثل شما قدرت طلب و قدرت دوست نیست آقای توکلی
دلم برا هچون تویی میسوزه که حتی قدرت تحلیل هم نداری (1338811) (alef-13)
 
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۱:۰۲:۲۱
آفرین به این شعور و درک بالای دکتر لنکرانی.واقعا نشون داد که یک نیروی حزب اللهی هست....درودبرجلیلی..... (1338850) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۱:۰۶:۰۶
منم رد صلاحیت می شدم زود تر انصراف می دادم تا ابروم نره (1338865) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۱:۱۳:۲۱
اشناءالله دیگران هم یاد بگیرند (1338882) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۱:۳۰:۲۲
واقعا که اینها دیگه چه آدم های وقیحی هستند. تا یک ساعت قبل که میگفتند آیت الله مصباح گفتند که آقای لنکرانی اصلح هستند بینی و بین الله. حالا میگند که لنکرانی کنار کشیده به نفع جلیلی؟ مگر ما مسخره آنها هستیم؟ مگر آنها نبودند که بحث صالح مقبول و اصلح نامقبول رو عنوان کردند؟ اگر لنکرانی واقعا اصلح هست چرا کنار میکشه؟و اگر نبود چرا آیت الله مصباح گفت که اصلحه؟چرا راستش رو نمیگند که فهمیدند که لنکرانی ردصلاحیت شده و برای اینکه آبروش نره خودش کنار کشیده.خداییش وقاحت هم حدی داره. چقدر راحت حرفاشون رو عوض میکنند و رنگ دیگه ای بخود میگیرند. الان نظر آیت الله مصباح چیه؟ ایشون که فرمودند بینی و بین الله توی این کاندیداها اصلح آقاب لنکرانی است ‍درنتیجه حالا ما باید بجای اصلح ناقبول به صالح مقبول رای بدیم (1338912) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۱:۳۷:۰۸
رای به جلیلی رای به احمدی نژاده.احمدی نژادم با مظلوم نمایی جلو اومد.جلیلی هم همینطور.
به نظر من هاشمی اصلحه
اما اگر رد بشه واسه نظام کار کرده و ابروی رهبری رو خریده.چون با رد شدنش مشایی هم کارش تموومه.
زنده باد ستون انقلاب
هاشمی (1338928) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۱:۳۹:۵۶
هلو حیف شد (1338935) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۱:۵۲:۵۹
پایداری از اول هم گفته بودند تکلیف محورند و افراد مهم نیستند
دیگه عنادمون با اونها باعث نشه بی انصافی کنیم (1338957) (alef-13)
 
محمد حسین
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۲:۰۵:۲۳
چه تماشایی شده حال سران جبهه پایداری چند ماهه خودشونو خفه کردند که فقط اصلح لنکرانیه هفت ساله میشناسیمیش و بینی بین ا.. بهترین روی کره ی زمینه!!!!!!!!
حالا هیچی به هیچی :-d خیلی حال کردم..
ماشا الله به هاشمی که با اومدنش چه بلایی به جون اینا انداخت. (1338987) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۲:۰۸:۴۹
این پایداری چی ها خیلی خیلی زرنگ تشریف دارن! ظاهرا تا فمهیدن آقای هلو احراز صلاحیت نشده واسه اینکه آبروی نداشتشون حظ بشه سریع این آقا رو مجبور به کناره گیری کردن !!!!!!!!!!!!! (1338995) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۲:۵۶:۴۲
الف آخرتی هم هست ... (1339041) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۵:۳۶:۴۰
لطفا دوستان از هيچ انساني انتظار معجزه نداشته باشين (1339091) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۷:۴۶:۳۱
نتخابات دو قطبی بین هاشمی و رضایی خواهد بود و کنار کشیدن لنکرانی فقط به سود رضایی است (1339210) (alef-13)
 
زهرا
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۷:۴۹:۵۱
خیلی جالب بود آوردن رضایی در مقابل هاشمی !!!!!!!!!!!!!آخه رضایی رای داره ؟؟؟؟؟؟؟؟ رضایی اگه رای داشت که تا الان تو حسرت ریاست جمهوری نمونده بود . رای نداره فقط خیلی رو داره که هر دوره کاندید میشه . به قول دوستی رضایی فقط از دوره ای به دوره ی دیگه منتقل میشه نه رای میاره نه کنار میکشه .
زیادی خودتون رو اذیت نکنید به حول و قوه ی الهی دکتر جلیلی رای میارن . کسانی هم که میگن ایشون سابقه ی مدیریت ندارن یه سرچی تو اینترنت بکنن ثواب داره. بعیده از آدم هایی که در مورد سیاست نظر میدن ولی اطلاعات ساده هم ندارن در مورد اظهار نظرشون !!!!!!!!!!! (1342189) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۷:۵۱:۵۱
بهتره جلیلی هم به نفع ملت کنار بره تا هاشمی بتونه مملکتو دوباره بسازه . (1339226) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۱:۴۷:۴۹
بنظر میرسه که باید جبهه پایداری اسم خودش را به جبهه ناپایداری تغییر دهد (1340155) (alef-10)
 
پایدار
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۲:۵۵:۴۲
جالب بود لیدر جبهه پایداری تنها چیزی که نداشت پایداری بود و با احتمال رد صلاحیت از صحنه بیرون رفت (بخوانید جا زد) (1340570) (alef-10)
 
رضانظری
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۳:۴۴:۴۸
به نام خدا
شما و خودم را به تقوا توصیه میکنم.
خدا کمک کند آخرت خودمان را برای دنیای دیگران خراب نکنیم.
یاعلی (1340841) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۴:۰۹:۲۶
سلام به تمام دوستان الفی ، من اکثر تحلیلارو خواندم .
لازم میدونم چند نکته را در باب این اظهار نظر ها باید بیان کنم
۱-آقای لنکرانی درست روز بعد از ثبت نام آقای جلیلی درست زمانی که هنوز شایعات عدم تایید صلاحیت ایشان قوت نگرفته بود تاکید کردند مخالف هر گونه رقابت درون گفتمانی هستند . بد نیست دوستان یک نگاهی هم به تحلیل رسانه های خارجی در باب این حرکت بیاندازند .
۲-حتی با فرض محال عدم تایید صلاحیت ایشان باز دکتر لنکرانی با این کار التزام خود به قانون و جمله مرده قولش را اثبات کرد .کاری که خیلی از دوستان اصولگرا و اصلاح طلب بلد نیستند
۳- اصلا چرا باید ایشان تایید صلاحیت نشود سنش بالاست کار اجرایی نکرده مگه وزارت بهداشت کارش کمه عملکردش بد بوده به زعم بسیاری بهترین دوران این وزارت خانه بوده ، در ضمن در سال ۸۴ رییس نیروی انتظامی سابق چه سابقه اجرایی تو بخش دولتی داشته که تایید صلاحیت شد؟یکمی خواهشن رو حرفامون فکر کنیم و تحلیلای دم دستی ارائه ندیم اول صحبتم با سایت الفه
۴- این تحلیل ها نشان میده ما هنوز اخلاق تحلیل و بحث را بلد نیستیم و فقط به دنبال تخریب دیگرانیم واقعا برای خودم متاسفم (1340966) (alef-10)
 
نوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۴:۲۳:۵۸
اقای جلیلی نیز مانند اقای لنکرانی راهی جز انصراف ندارند زیرا میدانند که رای نمی اورند
اقای لنکرانی اگر از تخصص خویش استفاده کنند و جندتا مریض را شفا دهند ثوابش بسیار بیشتر از این کارها و دخالت در اموری است که بدان هیچ تخصصی ندارد (1341053) (alef-10)
 
إبراهيم
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۴:۵۵:۲۸
خلاء آقاي توكلي كاملا مشهوده اگر مي اومدند خيلي خوب مي شد. (1341223) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۵:۲۶:۳۲
واقعا ملت فقط شماها طرفداران رفسنجانی هستید خیلی رودارید حتما اگر جلیلی پیروز شود حتما میگویید تقلب شده است (1341368) (alef-10)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۵:۵۵:۵۱
مردم در روز حماسه سیاسی نشان خواهند داد که سر سوزنی از خواسته های انقلابی خودشون عقب نمیشینن وبه کسایی که با ولایت مشکل دارند رو از صحنه به کلی طرد میکنند ان شاءالله (1341482) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۶:۰۸:۱۳
باز لنکرانی سابقه یکسال وزارت رو داشت.جلیلی که هیچ سابقه اجرایی نداره پس چطور ممکنه تایید صلاحیت بشه؟؟!!!! (1341553) (alef-10)
 
دروغ چرا؟؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۶:۵۰:۳۳
یه صحبت دلسوزانه با همه ی آنهایی که می خواهند رای بدهند ودراین انتخابات

حضور داشته باشند (اصلا قصد نصیحت ندارم بیان یک واقعیت است) وآن اینکه ابتدا

اخبارراازمنبع دریافت کنید وبه آنچه دیگران میگویند وتحلیل می کنند دردرجه ی دوم

توجه کنید چون بازار شایعه داغ داغ است . (1341813) (alef-10)
 
یک دانشجو
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۹:۰۸:۱۴
سایت الف متاسفم برایت
حزب بادی
خودت هم نمی دانی به کدام سمتی
خدا عاقبتتون رو بخیر کنه
اقای توکلی فقط انتقاد بدون راهکار بلدن
اسم خودشون رو هم گذاشتند اصول گرا (1342704) (alef-13)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۹:۵۸:۴۴
آخه شما در اندازه ای هستید که امثال آیت الله مصباح و خوشوقت و صدیقی ... را بخواهید نقد کنید آن هم نقد نیست طعنه و نیش زبان هست همون کاری که ارباب این سایت توکلی توی مجلس داشتند آقای مصباح گروه نوپا سیاسی هستند عجب روزگاری شده (1343020) (alef-13)
 
فدائی ولایت
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۲۰:۵۸:۲۹
درود بر شرافت دکتر لنکرانی
این بزرگ مرد ثابت کرد که حقیقتا شیفته خدمت است و نه تشنه قدرت، نشان داد که تا چه حد بدور از منیّت هایی است که برخی را در چنبره خود خفه کرده است!
هر چند شخصا از 4 سال پیش که این عزیز به دلیل ولایتمداری و ایستادگی جانانه بر آرمان های انقلاب و مخالفت با جریان انحرافی از دولت کنار گذاشته شد، منتظر این انتخابات و کاندیداتوری ایشان بودم، اما به این عمل خاضعانه او درود می فرستم که در شرایطی که جبهه انقلاب بیش از هر زمان دیگری به انسجام و یکدلی نیازمند است با این از خود گذشتگی بزرگوارانه درسی بزرگ به همه آنانی داد که آزمون پیش رو را فرصتی برای کسب قدرت می¬دانند و نه عرصه ای برای خدمت!
خدا از ایشان راضی باشد و بر توفیقات این مرد بزرگ بیافزاید
ان شاء الله در دولت اصولگرای آینده شاهد حضور ایشان در سطوح عالی باشیم و از تخصص و تعهد او بهرمند گردیم.
اللهم أجعل عواقب امورنا خیرا (1343307) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۲۳:۱۴:۰۳
علی فرمود هیچ ظلمی به اندازه ظلمی که مرا با معاویه مقایسه کردند مرا نیازرد {نقل به معنی نه به مضمون } انصاف ومروت داشته باشید هاشمی را که شصت سال قبل کتاب امیر کبیر را وچهل ونه سال قیل کتاب فلسطین استعمار سیاه را نوشت با کسی که ده سال قبل کسی اسم اورا هم نشنیده بود والان هم معلوم نیست چگونه در عرصه سیاست ایران مطرح شده . مقایسه نکنید /به هاشمی رای ندهید. ولی در تخریب این انسان بزرگ که در این سن وسال حاضر شده اگر کاری از عهده اش بر بیاید انجام دهد سهیم نشوید . لختی اندیشه کنید اگر هاشمی دنیا طلب بود ومی رفت کنج عزلت میگزید وهمه به دستبوسش میرفتند بیشتر بنفعش بود یا اینکه بیاید واز آدمهای تازه بدوران رسیده فحش بشنود؟ کدام ؟ تامل . تدبر . تعقل . تفکر کنید خداوند فرموده است (1344066) (alef-13)
 
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۰۲:۰۴:۲۳
به نظر من آقای جلیلی اصلا صلاحیت ندارن. (1344832) (alef-13)
 
نداف
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۰۹:۵۴:۳۹
چرا جبهه پایداری از حمایت نامزد خود منصرف و گرایش به جلیلی پیدا کرد ، باکمی دقت به عنوان این گروهگ سیاسی دلیل این تغیر بصیرت را میتوان بخوبی دید ، یک کمی در خصوص نام این گروهگ دقت کنید (جبهه پایداری) نکته مهم اینجاست در نام این گروهگ (پایداری) پایداری در بقاء و ماندن به هر قیمتی حتی انصراف حمایت از اصلح ترین گزینه برای تصدی مسند ریاست جمهوری،آنان که با بصیرت و نگاه ژرف انگیز خود حیاط سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و تصاحب مناسب حساس دولتی را در حمایتی بصیرانه و تا آخرین قطره خون از این حمایت ذره سوزنی کوتاه نمی آمدند طبق روال گذشته به ماهیت اصلی خود بازگشته و در اقدامی که فقط از آنان که بصیرت دارند میتوان انتظار داشت وقتی اوضاع را آشفته دیده و اطمینان پیداکردندکه اصلحترین نفر رد صلاحیت شده برای آنکه از غافله عقب نمانند یار خود را در بیابان سیاست تنها رها کرده و به امید توبه و بخشش از درگاه جلیلی به ایشان متمایل شدند و سر تعظیم فرود آوردند که شاید مورد عفو و لطف حضرتش واقع شوند از این خوانی که به زودی گسترده خواهد شد ایشان نیز بی بهره و بی نصیب نباشند حال برای مطامع خود گذشتن از لنکرانی که چیزی نیست برای رسیدن به این مناسب میشود از هر مهمتر و واجب تری گذشت ، کما اینکه در این چند روز شاهد بودیم که عاشقان خدمت به نظام چه حرام هایی را حلال و چه حلال هایی را حرام کردندحال مستحب و منکر جای خود ، باید به خداوند سبحان پناه برد از این همه معصیت که از مبلغان دین سر میزند . (1345595) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۶:۰۴:۰۱
من موندم این خبرهای موثق در مورد رد صلاحیت آقای لنکرانی رو از کجا در آوردین. یا آدم دارین توی شورای نگهبان یا اینکه از خودتون در آوردین. (1348868) (alef-13)
 
ساناز
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۶:۰۹:۵۴
من و هفت هشت نفر از بچه های دانشکدمون مدتهاست واسه الف اظهارنظر میفرستیم ولی دریغ از انعکاس حتی یک پیام...ظاهرااینجاهم سیستم گزینش و رابطه و غیره حاکمه.... (1348893) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۶:۱۱:۱۵
اگه لنکرانی رد صلاحیت میشد پش هاشمی و مشایی اصلا حق ثبت نام نداشتند (1348906) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۷:۵۹:۵۲
خدا کنه مردم اشتباه سال 84 و88 نکند که به افراد ناشناس و کم تجربه ( جلیلی ) رای بدن (1349481) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۲۳:۳۴:۵۶
امیدوارم همه مردم ایران اطاعت محض از ولی امر خود داشته باشند نه از آقای مصباح و امثالهم- مشکل این جبهه تندروی بوده و است مشکل بعضی ها این است که اینقدر تند می روند گاهی از ولایت هم جلو می زنند (1349892) (alef-13)